Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Οι Παραμυθάδες στο 5ο Wood Water Wild Festival

woodΌπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, οι Παραμυθάδες θα δώσουμε το παρόν μας στο πιο όμορφο εναλλακτικό φεστιβάλ της ευρύτερης περιοχής…στο 5ο Wood Water Wild Festival που θα λάβει χώρα στο μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας στο σημείο του Νερόμυλου, το διάστημα 31 Μαϊου έως 2 Ιουνίου 2013.

Το μόνο που αλλάζει σε εμάς, είναι η τοποθεσία της δράσης μας. Αντί για τον χώρο του θεάτρου που βρισκόμασταν πέρυσι, φέτος περνάμε το ποταμάκι και ανηφορίζουμε προς το χωριό – όχι για πολύ – για 50 μέτρα περίπου. Εκεί, μια τεράστια κάθετη πέτρα, δημιουργεί ένα μικρό πέρασμα-σπηλιά, μικρής χωρητικότητας. Εκεί λοιπόν θα υποδεχόμαστε τους μικρούς μας φίλους για να τους αφηγηθούμε παραμύθια της προφορικής παράδοσης, συνοδεία μουσικών οργάνων.

Εκεί λοιπόν, θα βρισκόμαστε το Σάββατο 1η Ιουνίου στις 17:30 και την Κυριακή 2 Ιουνίου στις 12:00!

Θα μας βρείτε εύκολα…να είστε σίγουροι. Εμείς, θα σας περιμένουμε!

Η Σπηλιά Παραμυθιού...

Η Σπηλιά Παραμυθιού…

Αν και μικρής χωρητικότητας, η μαγεία του παραμυθιού θα την κάνει τεράστια!

Αν και μικρής χωρητικότητας, η μαγεία του παραμυθιού θα την κάνει τεράστια!

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Στις Παιδικές Βιβλιοθήκες του Δήμου Καβάλας

Για άλλη μια φορά «οι Παραμυθάδες» βρεθήκαμε στις 2 Παιδικές Βιβλιοθήκες του Δήμου Καβάλας (Π.Δ. Αγ. Λουκά και Π.Δ. Βύρωνα) για να αφηγηθούμε και να δραματοποιήσουμε κάποια παραμύθια παρέα με τα παιδιά.

Στον Άγιο Λουκά, αφού διαβάσαμε τα παραμύθια «Το πειραχτήρι», «Το μαγικό βιβλίο», «Ο ποντικός της εξοχής και ο ποντικός της πόλης» και «Ο τσομπάνης και η φλογέρα», δραματοποιήσαμε με τη συμμετοχή των παιδιών το παραμύθι με τους 2 ποντικούς.

Παράλληλα στη βιβλιοθήκη του Βύρωνα αφηγηθήκαμε τα παραμύθια «Τα τρία δέντρα» και «Το καραβάκι, ο Ελληνούλης», το οποίο και στη συνέχεια, αφού συζητήσαμε με τα παιδιά και ζωγραφίσαμε μαζί τους, το παρουσιάσαμε και με παντομίμα.

Η ανοιξιάτικη διάθεση των παιδιών ήταν εμφανής και στη διάρκεια της αφήγησης και κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Τα παιδιά συμμετείχαν στην αφήγηση με ερωτήσεις και παρατηρήσεις και με ιδιαίτερο ενθουσιασμό έπαιξαν τους ρόλους τους στη δραματοποίηση του παραμυθιού.

Αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά συναντήσεων μας με τα παιδιά, που θα ακολουθήσουν σε μηνιαία βάση, σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας. Στις σημερινές συναντήσεις συμμετείχαν οι παραμυθάδες Ελένη Καμαλίδου, Ιορδάνης Καλαϊτζίδης, Απόστολος Τσομπανόπουλος, Μίνα Καλαμούκη και Ξανθούλα Στογιαννίδου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Αποχαιρετώντας τη χειμερινή περίοδο 2012-2013…

Σήμερα, λίγες μέρες πριν υποδεχτούμε το Μάιο, στο art cafe bar «Παλιά βιβλιοθήκη» στην Καβάλα, πραγματοποιήσαμε την τελευταία μας δεκαπενθήμερη συνάντηση με τα παιδιά για τη χειμερινή περίοδο 2012-2013, που ξεκίνησε πριν από 6 περίπου μήνες. Καθώς τα σχολεία έχουν ήδη σταματήσει τα μαθήματα για το Πάσχα, δεν ήταν περίεργο που σήμερα είπαμε και διαβάσαμε παραμύθια σε περίπου 10 παιδιά μόνο· γεγονός όμως που δε μας επηρέασε καθόλου, καθώς και συζητήσαμε μαζί τους και φτιάξαμε χειροτεχνίες με πλαστελίνη. Σήμερα αφηγήθηκαν και διάβασαν παραμύθια οι Παραμυθάδες: Νίκη Δρίβα, Ξανθούλα Στογιαννίδου, Εύη Καπατζιά και Αδελαΐδα Ράπτη, ενώ είχαμε και συνοδεία μουσικής από τον Τάσο Καπατζιά.

Πριν κλείσουμε, θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλα τα παιδιά, αλλά και τους γονείς τους, που «γέμισαν» τις Κυριακές μας, όλους αυτούς τους μήνες, καθώς και όλους τους άλλους φίλους που μας τίμησαν με την παρουσία τους, αλλά και το προσωπικό της «Παλιάς βιβλιοθήκης» για τη φιλοξενία και να δώσουμε ραντεβού για την επόμενη περίοδο με παλιά και νέα παραμύθια.

Μέχρι το επόμενο φθινόπωρο όμως δε θα χαθούμε… Συνεχίστε να μας διαβάζετε! 😉

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Σχολιάστε

Στο Δημοτικό Σχολείο Παληού

Σήμερα το απόγευμα, βρεθήκαμε στο Δημοτικό Σχολείο Παληού στο πλαίσιο του προγράμματος της φιλαναγνωσίας. Η όλη εκδήλωση έμοιαζε περισσότερο με γιορτή μιας και τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο συνοδευόμενα από τους γονείς τους.

Με όχημα το παραμύθι, ταξιδέψαμε στον χρόνο ξεκινώντας από το 625 π.Χ. και συναντώντας τον «μπάρμπα» Αίσωπο. Αφού γνωρίσαμε δυο-τρία πράγματα γι’ αυτόν, αφηγηθήκαμε τους μύθους του «Οι δύο φίλοι και η αρκούδα», «Ο ψεύτης βοσκός» και «Ο ποντικός του αγρού και ο ποντικός της πόλης». Σκυτάλη στη συνέχεια με ένα παραμύθι από την μετέπειτα προφορική παράδοση, «Ο βασιλιάς με τις τρεις κόρες και το αλάτι». Αλλά επειδή δεν μπορούσαμε να κλείσουμε την εκδήλωση με αλμύρα, η παραμυθοσαλάτα μας απαιτούσε και επιδόρπιο. Έτσι, με καθοδηγητή την Ελένη Καμαλίδου, δημιουργήσαμε γλυκά ζωάκια, πεταλούδες και λουλουδάκια από ζαχαρόπαστα στο πρότυπο «Εργαστήρι Ζαχαροπλαστικής» του σχολείου.

Ευχαριστούμε θερμά την διεύθυνση και τους δασκάλους του σχολείου και ιδιαίτερα την κ. Γεωργία Νασιούδη και βέβαια τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και τους γονείς που έφεραν τα παιδιά τους στην εκδήλωση. Από τους παραμυθάδες παραβρέθηκαν οι: Ιορδάνης Καλαϊτζίδης, Ελένη Καμαλίδου, Μάριος Τσακνάς, Χρήστος Τσίρκας και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Στο 1ο Λύκειο Δράμας

Την περασμένη Πέμπτη 18 Απριλίου, είχαμε την χαρά να επισκεφτούμε το 1ο Λύκειο Δράμας (το ιστορικό Αρρένων), μετά από πρόσκληση που μας έγινε στο πλαίσιο εργασιών που έχουν αναλάβει οι μαθητές σχετικά με τα παραμύθια. Μετά από συνενόηση με την υπεύθυνη καθηγήτρια του όλου προγράμματος Κωνσταντίνας Τσαούση, αποφασίσαμε και επιλέξαμε να αφηγηθούμε στα παιδιά ινδιάνικα παραμύθια. Πιο συγκεκριμένα, αφηγηθήκαμε τα «Ο Άνεμος», «Η ξιπασμένη νυχτερίδα» και το «Πως μερικές φορές το καλό ξεπληρώνεται με κακό».

Τα παραμύθια συνόδευε μουσικά με ινδιάνικα όργανα το μέλος των παραμυθάδων Θόδωρος Παπαδόπουλος.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, διαβάσαμε στα παιδιά και την απάντηση που είχε δώσει ο αρχηγός μιας φυλής ινδιάνων, ο Σιάτλ, στον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ Φραγκλίνο Πηρς, όταν ο δεύητερος ενδιαφέρθηκε για την αγορά της γης τους. Την απάντηση την παραθέτουμε στο τέλος του κειμένου.

Στην εμφάνιση του 1ου Λυκείου Δράμας συμμετείχαν οι Θεοδώρα Βαβαλέσκου, Θόδωρος Παπαδόπουλος και Χρήστος Τσίρκας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Απάντηση του Σιάτλ:

“Ο μεγάλος αρχηγός στην Ουάσιγκτον μηνάει* πως θέλει να αγοράσει τη γη μας. O μεγάλος αρχηγός μηνάει ακόμα λόγια φιλικά και καλοθέλητα. Καλοσύνη του, γιατί ξέρομε πως αυτός λίγο τη χρειάζεται αντίστοιχα τη φιλία μας. Την προσφορά του θα τη μελετήσομε, γιατί ξέρομε πως, αν δεν το πράξομε, μπορεί ο λευκός να προφτάσει με τα όπλα και να πάρει τη γη μας.

Πώς μπορείτε να αγοράζετε ή να πουλάτε τον ουρανό – τη ζέστα της γης; Για μας μοιάζει παράξενο. Η δροσιά του αγέρα ή το άφρισμα του νερού ωστόσο δε μας ανήκουν. Πώς μπορείτε να τα αγοράσετε από μας; Κάθε μέρος της γης αυτής είναι ιερό για το λαό μου. Κάθε αστραφτερή πευκοβελόνα, κάθε αμμούδα στις ακρογιαλιές, κάθε θολούρα στο σκοτεινό δάσος, κάθε ξέφωτο και κάθε ζουζούνι που ζουζουνίζει είναι, στη μνήμη και στην πείρα του λαού μου, ιερό.

Ξέρομε πως ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας. Τα μέρη της γης, το ένα με το άλλο, δεν κάνουν γι’ αυτόν διαφορά, γιατί είναι ένας ξένος που φτάνει τη νύχτα και παίρνει από τη γη όλα όσα τού χρειάζονται. Η γη δεν είναι αδερφός του, αλλά εχθρός που πρέπει να τον καταχτήσει, και αφού τον καταχτήσει, πηγαίνει παρακάτω.

Με το ταμάχι* που έχει θα καταπιεί τη γη και θα αφήσει πίσω του μια έρημο. Η όψη που παρουσιάζουν οι πολιτείες σας, κάνει κακό στα μάτια του ερυθρόδερμου. Όμως αυτό μπορεί και να συμβαίνει επειδή ο ερυθρόδερμος είναι άγριος και δεν καταλαβαίνει.
Αν αποφασίσω και δεχτώ, θα βάλω έναν όρο. Τα ζώα της γης αυτής ο λευκός θα πρέπει να τα μεταχειριστεί σαν αδέρφια του. Τι είναι ο άνθρωπος δίχως τα ζώα; Αν όλα τα ζώα φύγουν από τη μέση, ο άνθρωπος θα πεθάνει από μεγάλη εσωτερική μοναξιά, γιατί όσα συμβαίνουν στα ζώα, τα ίδια συμβαίνουν στον άνθρωπο.
Ένα ξέρομε, που μπορεί μια μέρα ο λευκός να το ανακαλύψει: ο Θεός μας είναι ο ίδιος Θεός. Μπορεί να θαρρείτε πως Εκείνος είναι δικός σας, όπως ζητάτε να γίνει δική σας η γη μας. Αλλά δεν το δυνόσαστε.* Εκείνος είναι Θεός των ανθρώπων. Και το έλεός Του μοιρασμένο απαράλλαχτα σε ερυθρόδερμους και λευκούς. Αυτή η γη Του είναι ακριβή. Όποιος τη βλάφτει, καταφρονάει το Δημιουργό της. Θα περάσουν οι λευκοί – και μπορεί μάλιστα γρηγορότερα από άλλες φυλές. Όταν μαγαρίζεις* συνέχεια το στρώμα σου, κάποια νύχτα θα πλαντάξεις από τις μαγαρισιές σου. Όταν όλα τα βουβάλια σφαχτούν, όταν όλα τα άγρια αλόγατα μερέψουν, όταν την ιερή γωνιά του δάσους τη γιομίσει το ανθρώπινο χνότο και το θέαμα των φουντωμένων λόφων το κηλιδώσουν τα σύρματα του τηλέγραφου με το βουητό τους, τότες πού να βρεις το ρουμάνι;* Πού να βρεις τον αϊτό; Και τι σημαίνει να πεις έχε γεια στο φαρί* σου και στο κυνήγι; Σημαίνει το τέλος της ζωής και την αρχή του θανάτου.
Πουθενά δε βρίσκεται μια ήσυχη γωνιά μέσα στις πολιτείες του λευκού. Πουθενά δε βρίσκεται μια γωνιά να σταθείς να ακούσεις τα φύλλα στα δέντρα την άνοιξη ή το ψιθύρισμα που κάνουν τα ζουζούνια πεταρίζοντας. Όμως μπορεί, επειδή, καταπώς είπα, είμαι άγριος και δεν καταλαβαίνω – μπορεί μονάχα για το λόγο αυτόν ο σαματάς* να ταράζει τα αυτιά μου. Μα τι μένει από τη ζωή, όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αφουγκραστεί τη γλυκιά φωνή που βγάνει το νυχτοπούλι ή τα συνακούσματα των βατράχων ολόγυρα σε ένα βάλτο μέσα στη νυχτιά; Ο ερυθρόδερμος προτιμάει το απαλόηχο αγέρι λαγαρισμένο* από την καταμεσήμερη βροχή ή μοσχοβολημένο με το πεύκο. Του ερυθρόδερμου του είναι ακριβός ο αγέρας, γιατί όλα τα πάντα μοιράζονται την ίδια πνοή – τα ζώα, τα δέντρα, οι άνθρωποι. Ο λευκός δε φαίνεται να δίνει προσοχή στον αγέρα που ανασαίνει. Σαν ένας που χαροπολεμάει για μέρες πολλές, δεν οσμίζεται* τίποτα.

Αν ξέραμε, μπορεί να καταλαβαίναμε – αν ξέραμε τα όνειρα του λευκού, τις ελπίδες που περιγράφει στα παιδιά του τις μακριές χειμωνιάτικες νύχτες, τα οράματα που ανάφτει στο μυαλό τους, ώστε ανάλογα να δέονται για την αυριανή. Αλλά εμείς είμαστε άγριοι. Μας είναι κρυφά τα όνειρα του λευκού. Και επειδή μας είναι κρυφά, θα εξακολουθήσομε το δρόμο μας. Αν τα συμφωνήσομε μαζί, θα το πράξομε, για να σιγουρέψομε τις προστατευόμενες περιοχές που μας τάξατε. Εκεί θα ζήσομε, μπορεί, τις μετρημένες μέρες μας καταπώς το θελήσομε. Όταν ο στερνός ερυθρόδερμος λείψει από τη γη, και από τη μνήμη δεν απομείνει παρά ο ίσκιος από ένα σύννεφο που ταξιδεύει στον κάμπο, οι ακρογιαλιές αυτές και τα δάση θα φυλάγουν ακόμα τα πνεύματα του λαού μου – τι* αυτή τη γη την αγαπούν, όπως το βρέφος αγαπάει το χτύπο της μητρικής καρδιάς. Αν σας την πουλήσομε τη γη μας, αγαπήστε την, καθώς την αγαπήσαμε εμείς, φροντίστε την, καθώς τη φροντίσαμε εμείς, κρατήστε ζωντανή στο λογισμό σας τη μνήμη της γης, όπως βρίσκεται τη στιγμή που την παίρνετε, και με όλη σας τη δύναμη, με όλη την τρανή μπόρεσή σας, με όλη την καρδιά σας, διατηρήστε τη για τα τέκνα σας, και αγαπήστε την, καθώς ο Θεός αγαπάει όλους μας. Ένα ξέρομε – ο Θεός σας είναι ο ίδιος Θεός. Η γη Του είναι ακριβή. Ακόμα και ο λευκός δε γίνεται να απαλλαχτεί από την κοινή μοίρα.*

ΓΛΩΣΣΑΡΙ
μηνάει; στέλνει μήνυμα

ταμάχι: πλεονεξία

δέν τό δυνόσαστε: δέν μπορεῖτε

μαγαρίζεις: λερώνεις

ρουμάνι: δάσος

φαρί: ἄλογο

σαματᾶς: φασαρία

λαγαρισμένος: καθαρισμένος

ὀσμίζεται: μυρίζει

τί: γιατί

ἡ κοινή μοῖρα: ἐννοεῖ τό θάνατο

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Ο «Δεκατρής» στο δημοτικό σχολείο Αμισιανών Καβάλας

Ο «Δεκατρής» με χαρά δέχτηκε την πρόσκληση από το δημοτικό σχολείο των Αμισιανών και αποφάσισε να πραγματοποιήσει την εκδρομούλα του στις 18 του Απρίλη. Σε μια όμορφη φυσική γωνιά του νομού είναι κουρνιασμένο το σχολείο και οι μαθητές μας υποδέχθηκαν εκφράζοντας την έκπληξή τους που είμαστε τόσοι πολλοί. Τα παιδιά, λίγο επιφυλακτικά στην αρχή, απορροφήθηκαν γρήγορα από την ιστορία και με ενθουσιασμό συμμετείχαν στη δραματοποίηση του παραμυθιού, όπου και βιώνουν «εκ των έσω» την ιστορία και τους χαρακτήρες, επαναλαμβάνοντας τους διαλόγους, με την βοήθεια των Παραμυθάδων.

Αφού ευχαριστήσουμε όλους τους δασκάλους και τους μαθητές για τη φιλοξενία τους, να αναφέρουμε ότι οι Παραμυθάδες που συμμετείχαν ήταν οι Μέλη Μίχα, Ελένη Καμαλίδου, Βιβή Θεοδωρίδου, Ιορδάνης Καλαϊτζίδης, Απόστολος Τσομπανόπουλος, Μαρία Μπουγά και Αδελαϊς Ράπτη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | 1 σχόλιο

Ο «Δεκατρής» στις δυτικές συνοικίες της Καβάλας

Αυτές τις 2 εβδομάδες, ανάμεσα στις άλλες δραστηριότητές μας, είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε και να παρουσιάσουμε το παραμύθι «Ο Δεκατρής» σε 3 συνολικά σχολεία, στις δυτικές συνοικίες της Καβάλας.

Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη 2 Απριλίου επισκεφτήκαμε το 21ο δημοτικό σχολείο, στην περιοχή του Αγίου Λουκά, όπου αφού παρουσιάσαμε το παραμύθι στα παιδιά της Α’ και της Β’ τάξης και συζητήσαμε μαζί τους για τις εντυπώσεις τους και τα διδάγματα του παραμυθιού, το δραματοποιήσαμε στη συνέχεια μαζί με τα παιδιά, αφού τα χωρίσαμε σε ομάδες, μία για κάθε ρόλο. Στο τέλος, μιας και είχαμε χρόνο, είπαμε και άλλο ένα παραμύθι, με τη σχετική δραματοποίηση και αυτό.

Την επόμενη ημέρα (Τετάρτη 3 Απριλίου) επισκεφτήκαμε το 18ο δημοτικό σχολείο, στην Κηπούπολη και επαναλάβαμε την ίδια παρουσίαση, μαζί με συζήτηση και δραματοποίηση από τα παιδιά που παρακολουθούσαν, για όλες τις τάξεις του σχολείου, από 2 κάθε φορά. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως, παρ’ όλο που οι παρουσιάσεις έγιναν στο γυμναστήριο του σχολείου (που είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερο από μία σχολική αίθουσα), άρα έχει χειρότερη ακουστική, τα παιδιά όλων των τάξεων ήταν τόσο ήσυχα, που οι παρουσιάσεις έγιναν χωρίς κανένα πρόβλημα.

Τέλος, σήμερα το πρωί, επισκεφτήκαμε και το 21ο νηπιαγωγείο, πάλι στον Άγιο Λουκά, όπου και πάλι παρουσιάσαμε, συζητήσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι μαζί με τα παιδιά ενώ, πριν ξεκινήσουμε εμείς, οι μικροί μας φίλοι και φίλες μας τραγούδησαν το αγαπημένο τους τραγούδι, «Το ελεφαντάκι».

Πριν κλείσουμε, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλα τα παιδιά, αλλά και τους δασκάλους και τους διευθυντές και των 3 σχολείων για τη φιλοξενία τους, τα καλά τους λόγια και τις χρήσιμες παρατηρήσεις τους και να αναφέρουμε ότι συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Μαρία Μπουγά, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Αδελαΐδα Ράπτη, Ελένη Καμαλίδου, Μέλη Μίχα, Βιβή Θεοδωρίδου, Ιορδάνης Καλαϊτζίδης και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | 1 σχόλιο

Οι Παραμυθάδες στο Παλαιοχώρι

Στο Παλαιοχώρι Καβάλας βρεθήκαμε σήμερα το πρωί, καλεσμένοι του Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαιοχωρίου. Για άλλη μια φορά, είχαμε την χαρά να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να θυμηθούμε μύθους και παραμύθια, από τον Αίσωπο μέχρι και τα παραμύθια της γιαγιάς.

Στον όμορφο χώρο του συλλόγου, με αρκετά κιλίμια και μαξιλάρια στο πάτωμα, παιδιά, μεγάλοι και παραμυθάδες αφεθήκαμε στις προσταγές των ιστοριών, ενώ στο τέλος δεν έλειψε και η «αναπαράσταση», μιας και δραματοποιήσαμε με τα παιδιά τον μύθο του Ψεύτη βοσκού.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι παραμυθάδες Θεοδώρα Βαβαλέσκου, Εύη Καπατζιά, Τάσος Καπατζιάς, Χρήστος Τσίρκας και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | 1 σχόλιο

Συμμετοχή στο 1ο Φεστιβάλ Βιβλίου στον Πρίνο Θάσου

Την περασμένη Κυριακή 7 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε στον Πρίνο της Θάσου από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Πρίνου, το 1o Φεστιβάλ Βιβλίου Θάσου. Μας έγινε πρόσκληση και με ιδιαίτερη χαρά ανταποκριθήκαμε. Έτσι, λίγο μετά τις 11:00, συγκεντρωθήκαμε σε αίθουσα του σχολείου – μιας και ο καιρός μας τα χάλασε – και αφηγηθήκαμε στα παιδιά μύθους του Αισώπου, παραμύθια της προφορικής μας παράδοσης, αλλά και το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα».

Στην εκδήλωση πήραν μέρος οι παραμυθάδες Θεοδώρα Βαβαλέσκου και Χρήστος Τσίρκας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τόσο ο χώρος που έχει διαμορφωθεί απέναντι από το δημοτικό σχολείο και λειτουργεί ως δανειστική βιβλιοθήκη και χώρος παρουσίασης και προβολής δράσεων, όσο και οι διάφορες δράσεις που πραγματοποιούνται, οφείλονται όλα στην αξιοζήλευτη προσπάθεια των μελών του συλλόγου και τους αξίζει ένα μπράβο.

Καλή συνέχεια και πάντα να γίνονται τόσο όμορφα και δημιουργικά πράγματα!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Ομάδες έρευνας στην δράση των Παραμυθάδων για το Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου

Δημιουργήθηκαν ήδη οι πρώτες ομάδες έρευνας σχετικά με την δράση που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε οι Παραμυθάδες στο πλαίσιο των Παράλληλων Εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου. Για όσους δεν γνωρίζουν, η δράση αφορά την αναβίωση, είτε της 8ης Σεπτεμβρίου 1957, είτε της 19ης Αυγούστου 1961. Πιο απλά, την μετάβαση των θεατών της παράστασης, από το ΚΤΕΛ στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων. Η επιλογή της ημέρας θα εξαρτηθεί από το υλικό που θα συγκεντρωθεί. Οι δύο αυτές ημερομηνίες αφορούν δύο «πρώτες» παραστάσεις του ίδιου θεσμού. Απλά το 1957 ως «Εορταί Φιλίππων-Θάσου» υπό την διοργάνωση του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών (ΣΦΓΤ), ενώ το 1961 ως Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου υπό την σκέπη του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ).

Η αφίσα της παράστασης "Οιδίπους Τύρανος" σε σκηνοθεσία Σωκράτη Καραντινού, το 1961.

Η αφίσα της παράστασης «Οιδίπους Τύρανος» σε σκηνοθεσία Σωκράτη Καραντινού, το 1961.

Οι πρώτες ομάδες έρευνας που δημιουργήθηκαν – οι οποίες στην πορεία μπορεί να δεχτούν κι άλλους εθελοντές – και που ερευνούνε τις περιόδους 01/08/1957 έως 10/09/1957 και 01/08/1961 έως 31/08/1961, είναι οι ακόλουθες:

Ειδήσεις και γεγονότα από την Καβάλα:

Απόστολος Τσομπανόπουλος (υπεύθυνος ομάδας), Κατερίνα Φλωρέντζη, Μαρία Μπουγά, Βιβή Θεοδωρίδου.

Ελληνική Ιστορία:

Μαρία Μπουγά (υπεύθυνη ομάδας), Νίκη Δρίβα, Χρήστος Τσίρκας.

Ιστορία του ΚΤΕΛ Καβάλας:

Θόδωρος Παπαδόπουλος (υπεύθυνος ομάδας), Τάσος Καπατζιάς.

Παγκόσμια Ιστορία:

Νίκη Δρίβα (υπεύθυνη ομάδας), Θεοδώρα Βαβαλέσκου, Βιβή Θεοδωρίδου.

Μαρτυρίες ανθρώπων:

Χρήστος Τσίρκας (υπεύθυνος ομάδας), Μίνα Καλαμούκη, Αδελαϊδα Ράπτη, Τάσος Καπατζιάς, και όλοι οι υπόλοιποι που δεν δήλωσαν συμμετοχή σε κάποια θεματική ενότητα, αλλά θέλουν να συμμετέχουν.

Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν σε κάποια ομάδα, μπορούν να το δηλώσουν με αποστολή σχολίου μέσω του παρόντος ιστολογίου.

Στην ομάδα έρευνας των μαρτυριών, μπορούμε όλοι να συνδράμουμε με πολλούς τρόπους. Με την καταγραφή ενός περιστατικού που θα μας εξιστορήσει κάποιος γνωστός που το έζησε κατά προτίμηση εκείνη την περίοδο. Με την κατάθεση ενός δημοσιεύματος, αφηγήματος, συνέντευξης, κλπ, που αφορά μαρτυρίες για τις περιόδους εκείνες. Με φωτογραφικό ή οπτικοακουστικό υλικό.

Οι εργασίες των ομάδων ερευνών θα πρέπει να ολοκληρωθούν την 30η Απριλίου. Εν συνεχεία, οι υπεύθυνοι των ομάδων, με τον συντονιστή (Χρήστο Τσίρκα) και την συγγραφέα (Γιούλη Αποκατανίδου) θα βρεθούν για να καταθέσουν στην τελευταία το υλικό για να προχωρήσει στην συγγραφή των κειμένων-διαλόγων.

Ταμπλό που διαφήμιζε την παράσταση "Οιδίπους Τύρανος"

Ταμπλό που διαφήμιζε την παράσταση «Οιδίπους Τύρανος»

Η αφίσα και το ταμπλό της παράστασης που αναρτήσαμε, είναι από το αρχείο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

 

 

 

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.