Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Τσικνοπέμπτη με τους Μουζικάντες στο 12ο δημοτικό σχολείο Καβάλας

Η Τσικνοπέμπτη φέτος ήρθε με μουσική, τραγούδια και παιχνίδια, καθώς οι φίλοι μας οι «Μουζικάντες» είχαν προσκληθεί από το σύλλογο γονέων του 12ου δημοτικού σχολείου Καβάλας και αποδέχτηκαν την πρόσκληση με χαρά.

Νωρίς το πρωί λοιπόν, γύρω στις 9, φτάσαμε στην αυλή του σχολείου, όπου μας υποδέχτηκαν αρχικά οι διοργανώτριες της γιορτής. Πριν προλάβουμε όμως να πούμε δύο κουβέντες μεταξύ μας, είδαμε με έκπληξη να έχουν βγει στην είσοδο του κτηρίου του σχολείου οι μαθήτριες και οι μαθητές του νηπιαγωγείου, μαζί με τις δασκάλες τους, και να μας υποδέχονται με μία πολύ ζεστή «καλημέρα». Φυσικά, δε χάσαμε την ευκαιρία για μία οικογενειακή φωτογραφία μαζί με τα παιδιά, πριν περάσουμε στη μία από τις δύο τάξεις για να ξεκινήσουμε την περιπέτεια των φίλων μας μέχρι να καταφέρουν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους.

Μέσα στην αίθουσα τώρα, μετά από μία πρώτη γνωριμία με τα παιδιά, αρχίσαμε την αφήγηση-δραματοποίηση του παραμυθιού, που το παρακολούθησαν με μεγάλη προσήλωση, όπως φαίνεται και στις 2 πρώτες φωτογραφίες. Κάναμε και μία σύντομη συζήτηση μετά μιλώντας για το όνειρο των 4 φίλων μας του παραμυθιού και τα επαγγελματικά όνειρα των μικρών μαθητών (τι θέλουν να γίνουν δηλαδή όταν θα μεγαλώσουν), όπου και διακρίναμε μία τάση προς τις «σίγουρες» δουλειές, σε αντίθεση με τη «βασίλισσα» και τον «κολπατζή ποδηλάτου» που ακούστηκαν επίσης. Στο τέλος, παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι με τα «4 ζώα» του παραμυθιού, με κερδισμένη στο τέλος (μετά από μια δύσκολη μάχη) την ομάδα του κόκκορα.

Είχε έρθει όμως η ώρα να περάσουμε στο γυμναστήριο του σχολείου, καθώς λίγο μετά άρχισε να γεμίζει με μικρούς μασκαράδες, δηλαδή τις μαθήτριες και τους μαθητές της Α, της Β και της Γ τάξης. Οι 4 φίλοι μας έζησαν και πάλι την απόρριψη από τα αφεντικά τους, αλλά και τη χαρά της επικράτησης επί των κλεφτών, στην αφήγηση-δραματοποίηση του παραμυθιού, την οποία ακολούθησε η συζήτηση για το νόημα και το δίδαγμα της ιστορίας, πριν ξαναπαίξουμε το παιχνίδι, με 3 ζώα αυτή τη φορά και τις ομάδες να αποτελούν οι 3 τάξεις. Νικήτρια τώρα ήταν η Α τάξη, παρά τα προγνωστικά που ήθελαν να κερδίζει κάποια μεγαλύτερη τάξη.

Στην 3η αφήγηση-δραματοποίηση του παραμυθιού οι θεατές ήταν μεγαλύτερης ηλικίας (Δ, Ε και ΣΤ τάξη), μασκαρεμένοι επίσης και, λογικά, περισσότερο υποψιασμένοι. Για το λόγο αυτό, προτιμήσαμε αντί του παιχνιδιού στο τέλος να κάνουμε άλλη μία δραματοποίηση, αλλά με τα παιδιά στους ρόλους του γαϊδάρου, του σκύλου, της γάτας και του κόκκορα.

Κάτι που πρέπει να αναφερθεί επίσης είναι η ησυχία που επικρατούσε κατά τις αφηγήσεις, παρά το μεγάλο αριθμό των μαθητών, κάτι που είναι πολύ σημαντικό στην αφήγηση των παραμυθιών. Τέλος, να ευχαριστήσουμε τόσο τις δασκάλες και τους δασκάλους και το διευθυντή του σχολείου, όσο και το σύλλογο γονέων που διοργάνωσε τη γιορτή για τη φιλοξενία και τη βοήθειά τους.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Αδελαΐς Ράπτη, Αρετή Τσιφλίδου, Μαρία Χαριζάνη και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Προσεχώς: Επισκεπτόμαστε το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Γρεβενών

Την ερχόμενη Δευτέρα, 7 Μαρτίου, θα επισκεφτούμε τους μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Γρεβενών με παραμύθια της προφορικής μας παράδοσης, αλλά και με δημιουργικές δράσεις.

ΕΕΕΕΚ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Για δεύτερη φορά στο Παράρτημα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας, στις Κρηνίδες!

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας, Χρήστου Π. Τσίρκα

ΚΡΗΝΙΔΕΣ 4Στο πλαίσιο των μηνιαίων επισκέψεών μας στις παιδικές βιβλιοθήκες του δήμου Καβάλας, επισκεφτήκαμε και το παράρτημα στις Κρηνίδες για δεύτερη φορά μέσα στο 2016. Η συνεργασία μας με την Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας, έχει παγιωθεί για τα καλά και κάθε φορά αναζητούμε το επόμενο στοιχείο που θα μας ανεβάσει το πήχη, που θα μας φέρει ακόμα πιο κοντά με τους μικρούς μας φίλους, ώστε να μοιραστούμε μαζί τους εικόνες από τον όμορφο κόσμο των παραμυθιών.

Έτσι, λίγο πριν αποχαιρετίσουμε τον Φεβρουάριο και μία μέρα μετά από τις δράσεις μας στις παιδικές βιβλιοθήκες του Τιμίου Σταυρού και του Αγίου Λουκά, βρεθήκαμε και στο παράρτημα των Κρηνίδων. Εκεί, μιας και δεν υπάρχει ξεχωριστός χώρος για τα παιδιά, πραγματοποιήσαμε την δράση μας στον παιδικό σταθμό που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το πρώην δημαρχείο Φιλίππων, στο οποίο και στεγάζεται η βιβλιοθήκη.

Καινούργιες φατσούλες -συγκριτικά με την δράση του Ιανουαρίου-, μεγαλύτερα παιδιά, διαφορετική αντιμετώπιση και όλα πήγανε υπέροχα.

Αρχικά, αφηγηθήκαμε τα παραμύθια, «Ο Ήλιος, η Σελήνη και ο κόκορας», «Ο Ήλιος και το Φεγγάρι», «Το Φεγγάρι, ο Ήλιος και ο Κόρακας», «Η κόρη του Ήλιου» και «ο γάμος της ποντικίνας». Αμέσως μετά, τα παιδιά στρώθηκαν στα τραπεζάκια, πήραν χαρτί και μπογιές και αποτύπωσαν όπως μόνο αυτά ξέρουν, στιγμές από τα παραμύθια που είχαν ακούσει.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Καπατζιάς Τάσος, Τσίρκας Π. Χρήστος και Τσίρμπα Κατερίνα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Με παραμύθια για ουράνια σώματα στις παιδικές βιβλιοθήκες Καβάλας

Το μηνιαίο ραντεβού μας στις παιδικές βιβλιοθήκες του δήμου Καβάλας είχε περισσότερα χαμόγελα από κάθε άλλη φορά και μάλιστα λαμπερά, όπως τα ουράνια σώματα!

Στον Άγιο Λουκά

Της παραμυθο-ανταποκρίτριάς μας, Γεσθημανής Κούφτα

Την Τετάρτη, 25 του Φλεβάρη, πιστοί στο ραντεβού μας με τους μικρούς μας φίλους στις παιδικές βιβλιοθήκες του Δήμου Καβάλας, βρεθήκαμε στην παιδική βιβλιοθήκη του Αγίου Λουκά. Στη συντροφιά μας αυτήν τη φορά, εκτός από τους πιστούς μας φίλους και οι μαθητές της Ε΄ Τάξης του 21ου Δημοτικού Σχολείου μαζί με τη Δασκάλα τους Κατερίνα ∙ μια ευχάριστη για μας έκπληξη.

Ξεκινήσαμε με κάποιες γενικές πληροφορίες για τους φωτεινούς σηματοδότες τ’ ουρανού και την προσπάθεια των ανθρώπων από τα αρχαία χρόνια να κατανοήσουν την ύπαρξή τους. Μιλήσαμε για τη χρησιμότητά τους στη ζωή των ναυτικών και όχι μόνο, αλλά και την Αστρονομία την επιστήμη που ερευνά τις κινήσεις και την φύση των αστεριών. Ακούστηκαν τα παραμύθια: «Η Πούλια και ο Αυγερινός», «Ο Ήλιος και το Φεγγάρι», «Η κόρη του Ήλιου» και ο μύθος του Δία και της Νύμφης Καλλιστώς

Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα και μας χάρισαν πολλές από τις ζωγραφιές τους!

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Τάσος Καπατζιάς, Γεσθημανή Κούφτα

Στον Τίμιο Σταυρό

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας, Χρήστου Π. Τσίρκα

Αστέρια, φεγγάρια, πλανήτες, ο Ήλιος και αρκετά χαμογελαστά παιδιά, βρεθήκαμε παρέα στην παιδική βιβλιοθήκη του Τίμιου Σταυρού την περασμένη Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου. «Με ένα αστέρι οδηγό, παραμύθι θα σας πω…» και το ταξίδι ξεκίνησε.

«Η Πούλια κι ο Αυγερινός», «Ο Ήλιος και το Φεγγάρι», «Ο Ήλιος, η Σελήνη και ο κόκορας», «Ήλιος και φεγγάρι» και «Το Φεγγάρι, ο Ήλιος και ο Κόρακας» είναι τα παραμύθια που ακούστηκαν. Για την συνέχεια, έπρεπε να δημιουργήσουμε ο καθένας το δικό του αστέρι με υλικά το χαρτί και 5 …καλαμάκια, ή να ζωγραφίσουμε ελεύθερα πάνω στα παραμύθια που ακούσαμε.

Τέλος, αποχαιρετίσαμε όλα τα αστέρια του ουρανού αλλά και της γης και αναναιώσαμε το ραντεβού μας για τον Μάρτιο.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Συμμετείχαν οι: Μίχα Μέλη, Τσίρκας Χρήστος και Τσιφλίδου Αρετή.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Με την κυρά Καλή και τους 12 μήνες στην «Παιδική Πολιτεία» της Ξάνθης!

12767517_10206231853700674_1294493083_nΜε μεγάλη μας χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση από τον παιδικό σταθμό «Παιδική Πολιτεία» της Ξάνθης και έτσι την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, βρεθήκαμε -για δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες- σε αυτόν τον πολύ όμορφο, γεμάτο χρώματα, χώρο.

Λίγο μετά τις 10 το πρωί μας υποδέχτηκαν γύρω στις 85 χαριτωμένες φατσούλες διάφορων ηλικιών. Αφού είπαμε μια δυνατή καλημέρα που ακουστήκαμε πέρα ως πέρα χωριστήκαμε σε δύο τμήματα για να απολαύσουμε κι εμείς και τα παιδιά καλύτερα το παραμύθι «Η κυρά-Καλή και οι δώδεκα μήνες».

Ο γέρος χρόνος σύστησε στην κυρά Καλή και την κυρά Κακή τα παιδιά του, τους 12 μήνες και τα εγγόνια του, τις τέσσερις εποχές. Από την μια έχουμε την Κυρά Καλή που είναι πάντα με το χαμόγελο και τον καλό λόγο που μόνο καλά λόγια βρίσκει να πει για όλους τους μήνες και από την άλλη την κυρά Κακή που είναι πάντα μέσα στην γκρίνια και την μιζέρια, που τίποτα καλό δεν βρίσκει να πει για κανέναν μήνα και καμία εποχή.

Μόλις το παραμύθι τελείωσε τα μεγαλύτερα παιδάκια των νηπίων μεταμορφώθηκαν τα ίδια στους δώδεκα μήνες, στην κυρά Καλή και την κυρά Κακή, και η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε πολύ να βρούμε άσχημα πράγματα για κάποιον από τους δώδεκα μήνες. Το συμπέρασμα; Το καλό κέρδισε!

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Μαρία Μπουγά, Αρετή Τσιφλίδου, Μαρία Χαριζάνη

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Προσεχώς: Στις Κρηνίδες, «με τα αστέρια οδηγό, παραμύθι θα σας πω»!

Μια ημέρα μετά τις επισκέψεις μας στις παιδικές βιβλιοθήκες του Τιμίου Σταυρού και του Αγίου Λουκά, επισκεπτόμαστε το παράρτημα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας, στις Κρηνίδες. Πιο συγκεκριμένα, την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου και στις 6 το απόγευμα, «οι Παραμυθάδες» θα υποδεχτούμε τους μικρούς μας φίλους στον παιδικό σταθμό Κρηνίδων όπου το κουβάρι της κόκκινης κλωστής θα ξετυλίξει μύθους, θρύλους, παραδόσεις, ιστορίες και παραμύθια μαγικά, για τους φωτεινούς σηματοδότες τ’ ουρανού!

Με τα αστέρια οδηγό και συντροφιά την Πούλια και τον Αυγερινό θα ταξιδέψουμε σ’ έναν κόσμο αστρικό!

Περιμένουμε όλους τους καλούς και πιστούς μας φίλους! Μικρούς και μεγάλους!

Ευχαριστούμε τις φίλες μας Μαριλένα και Στρατούλα για τις όμορφες Ζωγραφιές της αφίσας μας!

ΚΡΗΝΙΔΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Προσεχώς: « Με τ’ αστέρια οδηγό παραμύθι θα σας πω…»

Η Τετάρτη, 24 του Φλεβάρη, θα μας βρει στις Παιδικές Βιβλιοθήκες του δήμου Καβάλας∗ με το βλέμμα στραμμένο στον έναστρο ουρανό.

Από τις έξι το απόγευμα, το κουβάρι της κόκκινης κλωστής των παραμυθάδων θα ξετυλίξει μύθους,  θρύλους, παραδόσεις, ιστορίες και παραμύθια μαγικά, για τους φωτεινούς σηματοδότες τ’ ουρανού!

Με τα αστέρια οδηγό και συντροφιά την Πούλια και τον Αυγερινό θα σας ταξιδέψουμε σ’ έναν κόσμο αστρικό!

Περιμένουμε όλους τους καλούς και πιστούς μας  φίλους! Μικρούς και μεγάλους!

Ευχαριστούμε τις φίλες μας Μαριλένα και Στρατούλα για τις όμορφες Ζωγραφιές της αφίσας μας!

∗ Στις παιδικές βιβλιοθήκες του Αγίου Λουκά και του Τίμιου Σταυρού!

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Προσεχώς: Στο νηπιαγωγείο του Ερατεινού

ο ψεύτης βοσκόςΤην επόμενη Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016, θα βρεθούμε στο νηπιαγωγείο του Ερατεινού για να αφηγηθούμε και να παίξουμε με τα 6 παιδιά, τους μύθους του Αισώπου «Ο ψεύτης βοσκός» και «Ο Ήλιος και ο Άνεμος».

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Στο 22ο νηπιαγωγείο με τους μουζικάντες

20160209_121144Την Τρίτη 09 Φεβρουαρίου η ομάδα των παραμυθάδων βρεθήκαμε στο 22ο νηπιαγωγείο Καβάλας και λίγο μετά τις 10 ξεκίνησε το ταξίδι μας στον κόσμο του παραμυθιού.

Πριν καν φτάσουμε στην πόρτα ακούσαμε παιδικές, χαρούμενες φωνές να μας καλωσορίζουν από μακριά.

Οι παραμυθάδες… Ήρθαν οι παραμυθάδες…,

…ενημερώνοντας έτσι, όσους δεν μας είχαν πάρει ακόμα χαμπάρι. Αφού μας οδήγησαν στην τάξη τους δεν χάσαμε χρόνο και ξεκινήσαμε αμέσως το ταξίδι μας.

Γι άλλη μια φορά πρωταγωνιστές ήταν οι τέσσερις φίλοι μας (γάιδαρος, σκύλος, γάτα και κόκορας) που μας έμαθαν πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι φίλοι στην ζωή μας. Μας χάρισαν γέλιο με το σχέδιο του γαιδάρου για την εξόντωση των ληστών και φυσικά μας έμαθαν να πιστεύουμε και να κυνηγάμε τα όνειρά μας σε όποια ηλικία κι αν είμαστε.
Μόλις τέλειωσε το παραμύθι τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι «όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι» και σειρά είχε η δραματοποίηση. Τα παιδιά έβαλαν τις μάσκες που είχαν φτιάξει με την βοήθεια των νηπιαγωγών τους και η τάξη γέμισε με ήσυχα σκυλάκια, ναζιάρες γατούλες, υπομονετικά γαϊδουράκια και ζωηρά κοκοράκια.

Αφού κάναμε και την δραματοποίηση πώς θα μπορούσε να τελειώσει ευχάριστα το ταξίδι μας; Με παιχνίδι φυσικά. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες -κάθε ομάδα και ένα ζώο από το παραμύθι μας- και παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι «τα τρία ζώα» που για τις ανάγκες του παραμυθιού τα ζώα ήταν 4. Και νικητής αυτού…. η γάτα!

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Αδελαΐδα Ράπτη, Αρετή Τσιφλίδου, Απόστολος Τσομπανόπουλος και Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Αναζητώντας τα παραμύθια στα βιβλία!

ekthesi09Μια νέα κατηγορία εγκαινιάζουμε σήμερα στην σελίδα μας, με τον τίτλο «Βιβλία με παραμύθια». Σκοπός μας είναι να καταγράφουμε τους τίτλους των παραμυθιών από τα βιβλία που «πέφτουν» στα χέρια μας και να σας τα γνωστοποιούμε. Αναφερόμαστε βέβαια, σε παραμύθια της προφορικής μας παράδοσης και λαϊκά, που ερευνητές, λαογράφοι και συγγραφείς, επιμελήθηκαν και φρόντισαν να εκδοθούν προκειμένου να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Όποιος από εσάς, έχει κάποιο βιβλίο με παραμύθια – όχι σύγχρονα – και θέλει να συνδράμει στην καταγραφή τους, μπορεί να μας στείλει σε ψηφιακή μορφή το εξώφυλλο, καθώς και τα περιεχόμενα, προκειμένου να το αναρτήσουμε!

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: info@paramythades.org

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.