Author Archives: Aδελαϊδα

Η πονηρή Μαργαρίτα

Παραμύθι των αδελφών Γκριμ.

Απόδοση: Αδελαϊδα Ράπτη!

Κάποτε, σε μια μικρή και όμορφη πολιτεία, ζούσε μια στρουμπουλή και όμορφη μαγείρισσα που την έλεγαν Μαργαρίτα. Η Μαργαρίτα αγαπούσε πολύ το φαγητό και φορούσε πάντα κόκκινα μποτάκια! Όταν πήγαινε στην αγορά κοίταζε αν και οι άλλοι έβλεπαν και καμάρωναν τα όμορφα παπούτσια της! Πριν ξεκινήσει να μαγειρεύει έπινε πάντα ένα ποτηράκι κόκκινο γλυκό κρασί. Πίστευε ότι έτσι, τα φαγητά που ετοίμαζε για το αφεντικό της θα είχαν σίγουρη επιτυχία! Και φυσικά τσιμπολογούσε από όλους τους μεζέδες, ενώ για να δικαιολογήσει τον εαυτό της, έλεγε:

Μια καλή μαγείρισσα πρέπει να ξέρει αν το φαγητό της έγινε νόστιμο.

Ενα πρωί της είπε το αφεντικό της:

Απόψε θα έχουμε έναν σπουδαίο επισκέπτη. Θέλω να ετοιμάσεις δύο κοτόπουλα και να τα κάνεις όσο πιο νόστιμα μπορείς.

Η Μαργαρίτα δεν έχασε καιρό. Έσφαξε δυο κοτόπουλα, τα μάδησε, τα τσουρούφλισε, τα πασπάλισε με αλατοπίπερο, μπαχαρικά και μπόλικο λεμονάκι, τα πέρασε στην σούβλα και τα έβαλε να ψήνονται σιγά – σιγά.

Η πονηρή Μαργαρίτα

Τα κοτόπουλα άρχισαν να ροδοκοκκινίζουν μα ο επισκέπτης δεν έλεγε να φανεί. Λέει λοιπόν στο αφεντικό της:

Αφεντικό, τα κοτόπουλα θα είναι σε λίγο έτοιμα και ο επισκέπτης ακόμα να φανεί. Είναι κρίμα να μην τα φάει κανείς.

Δίκιο έχεις, Μαργαρίτα. Θα βγω έξω να πάω να τον φέρω!

…είπε το αφεντικό κι έφυγε. Η Μαργαρίτα γύρισε στην κουζίνα και όταν τα κοτόπουλα έγιναν τα κατέβασε από την φωτιά να μην καούνε.

Ουφ…

…αναστέναξε!

…τόση ώρα μέσα στην ζέστη κουράστηκα και δίψασα. Ποιος ξέρει τι ώρα θα γυρίσει το αφεντικό μου! Δεν πάω στο κελάρι να πιω ένα ποτηράκι κρασί;

Κατέβηκε λοιπόν στο κελάρι και ήπιε μονορούφι ένα ποτηράκι κρασί. Πήγε να φύγει αλλά σκέφτηκε να βάλει άλλο ένα. Πριν το πιει κι αυτό το σήκωσε ψηλά και είπε χαμογελώντας:

Μαργαρίτα, είσαι η καλύτερη μαγείρισσα της πολιτείας. Στην υγειά σου!

Μόλις μπήκε στην κουζίνα οι μυρωδιές από τα κοτόπουλα της άνοιξαν την όρεξη.

Αχ…δεν είναι κρίμα να μην φάω κι εγώ η καψερή έναν μεζέ;

…μονολόγησε. ‘Ετρεξε τότε στο παράθυρο να δει αν ερχόταν το αφεντικό της μα δεν είδε κανέναν. Γύρισε κοντά στο τραπέζι, άπλωσε το χέρι, έκοψε την μιά φτερούγα και λαίμαργα την έφαγε αμέσως. Μα εκείνη την στιγμή σκέφτηκε:

Kαλά θα κάνω να φάω και την άλλη γιατί ο κύρης μου θα προσέξει ότι κάτι λείπει από το ένα κοτόπουλο.

Έτσι, έφαγε και την άλλη και ξαναέβαλε τα κοτόπουλα στα κάρβουνα να μην κρυώσουν. Πήγε κοντά στο παράθυρο και κοίταξε πάλι στον δρόμο…μα ψυχή δεν φαινότανε.

Ποιος ξέρει…μπορεί να μην έρθουν. Μπορεί να βρήκανε καμιά παρέα και να πήγανε αλλού. Τι να κάνω τώρα; Δεν είναι σωστό να αφήσω τα κοτόπουλα να καούν. ‘Αντε, Μαργαρίτα, πιες άλλο ένα ποτηράκι κρασί και αποτελείωσε το κοτόπουλο που ξεκίνησες. Αμαρτία είναι να καεί στα κάρβουνα!

Κατέβηκε πάλι στο κελάρι, ήπιε δύο ποτηράκια κρασί. Ανέβηκε στην κουζίνα και με όρεξη μεγάλη έφαγε και όλο το υπόλοιπο κοτόπουλο. Κάθισε σε μια καρέκλα και περίμενε μα το αφεντικό της δεν έλεγε να γυρίσει. Η Μαργαρίτα κοίταζε και ξανακοίταζε και το δεύτερο κοτόπουλο.

Αααα… μα δεν πάει άλλο. Το σωστό και το δίκιο είναι εκεί που πήγε το ένα κοτόπουλο να πάει και το άλλο!

Χωρίς δεύτερη σκέψη ξεκοκκάλισε και το δεύτερο κοτόπουλο. Εκείνη την στιγμή γύρισε ο κύρης της φωνάζοντας από την πόρτα:

Μαργαρίτα, όλα έτοιμα; Έρχεται ο επισκέπτης μας!

Μάλιστα, κύριε, μάλιστα. Έτοιμα είναι όλα.

…απάντησε χωρίς να διστάσει καθόλου. Το αφεντικό της πήγε στην τραπεζαρία και άρχισε να κόβει το ψωμί και να το μοιράζει πάνω στο καλοστρωμένο τραπέζι. Στο μεταξύ έφτασε κι ο επισκέπτης. Η Μαργαρίτα τον είδε από το παράθυρο και έτρεξε να του ανοίξει πριν εκείνος χτυπήσει την πόρτα. Έσκυψε προς το μέρος του τάχα φοβισμένη και του ψιθύρισε:

Φύγε να γλυτώσεις. Το αφεντικό μου θύμωσε που άργησες και αν βρεθείς μπροστά του θα σου κόψει και τα δύο αφτιά.

Εκείνος κατατρομαγμένος έτρεξε και βγήκε γρήγορα έξω από την αυλή. Τρέχει η Μαργαρίτα στο αφεντικό της και του λέει:

Καλέ αφέντη, τρελός είναι ο επισκέπτης μας;

Γιατί Μαργαρίτα; Τι έγινε;

Αχ κύρη μου! Καθώς ερχόμουν να σερβίρω στο τραπέζι τα δύο κοτόπουλα, εκείνος μπήκε από την ανοιχτή πόρτα, τα είδε, τα άρπαξε και έφυγε τρέχοντας!

Ωραίος φίλος ! Ας άφηνε τουλάχιστον το ένα για να φάω κι εγώ που τον περίμενα τόσες ώρες και πεινάω.

…είπε το αφεντικό θυμωμένα κι έτρεξε ξωπίσω από τον φίλο του, αλλά από την βιασύνη του κρατούσε και το μαχαίρι στο χέρι. Έτρεχε ξωπίσω του λοιπόν και του φώναζε:

Έλα, πίσω…στάσου…μόνο το ένα! Μόνο το ένα!

Ο αφέντης εννοούσε το ένα κοτόπουλο, αλλά ο φίλος του, νόμιζε ότι ήθελε να του κόψει μόνο το ένα αφτί και έτρεξε ακόμα πιο γρήγορα να γλυτώσει. Την άλλη μέρα, οι δύο φίλοι συναντήθηκαν τυχαία στην αγορά και το αφεντικό της Μαργαρίτας είπε με παράπονο στον φίλο του:

Μα τι έπαθες και άρπαξες τα κοτόπουλα και έφυγες; Και καλά…ας έπαιρνες το ένα αν πεινούσες τόσο πολύ κι ας μου άφηνες το άλλο να χορτάσω κι εγώ ο καημένος!

Κοτόπουλα; Για ποια κοτόπουλα μου μιλάς ανθρωπέ μου;

Αυτά που θα τρώγαμε παρέα εχθές το βράδυ. Μα γι’ αυτό δεν έτρεχες εχθές που σε κυνηγούσα;

…απάντησε το αφεντικό ξαφνιασμένος. Ο φίλος του τότε, του διηγήθηκε τί του είπε η πονηρή Μαργαρίτα, δικαιολογώντας την γρήγορη τρεχάλα του! Τότε, το αφεντικό κατάλαβε τι έγιναν τα κοτόπουλα. Γύρισε στο σπίτι, κλείδωσε την κουτοπόνηρη μαγείρισσα στο δωμάτιό της με ξερό ψωμί και νερό για δέκα μέρες για να χωνέψει για τα καλά τα κοτόπουλα που του έφαγε κρυφά!

Categories: Ξένα παραμύθια, Παραμύθια για μάτια | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Στον βρεφονηπιακό σταθμό «Τα στρουμφάκια»

Μια όμορφη λιλιπούτεια γλυκιά επίσκεψη βιώσαμε σήμερα το πρωί στον παιδικό σταθμό «Τα Στρουμφάκια». Σε έναν φωτεινό πολύχρωμο χώρο μας υποδέχθηκαν δασκάλες και παιδιά. Χαρούμενα και κουτσοδόντικα χαμόγελα μας περικύκλωσαν και άρχισε η μέρα μας παραμυθένια. Η συνάντηση ξεκίνησε με τα παιδικά τραγούδια «ο γάιδαρος» και «ο μπάρμπα Μπίλιος». Η πρώτη αφήγηση με το παραμύθι «ο ψεύτης βοσκός» ενθουσίασε τους μικρούς μας φίλους και συνεχίσαμε με το «Η κυρά-καλή και οι δώδεκα μήνες». Κατόπιν πλημμύρισε ο χώρος με ψεύτες βοσκούς, θυμωμένους χωρικούς και χαριτωμένα προβατάκια από τα παιδιά που δραματοποίησαν το παραμύθι του ψεύτη βοσκού. Η κορύφωση ήρθε όταν με τον ήχο του μπεντίρ, παιδιά, δασκάλες και παραμυθάδες μπήκαν στον κύκλο χορεύοντας και τραγουδώντας το μήλο μου κόκκινο.
Οι μικροί μας φίλοι μας επιφύλαξαν μια έκπληξη για το τέλος. Έναν φάκελο γεμάτο ζωγραφιές υπογεγραμμένες με τα ονόματά τους αλλά και με τα… ψευδώνυμα, όπως π.χ. Σπάιντερμαν.
Φύγαμε γεμάτοι όμορφα συναισθήματα με αποτυπωμένα τα παιδικά χαμόγελα στην καρδιά μας.
Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Αδελαϊς Ράπτη, Αρετή Τσιφλίδου και Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

«Τα βραστά αυγά και τα βραστά κουκιά» στο 6ο νηπιαγωγείο Καβάλας

20140219-6oNipiagogeio-2Αρχή του παραμυθιού «Τα βραστά αυγά και τα βραστά κουκιά» χθες 19 του Φλεβάρη. Οι πρώτοι που συντρόφεψαν το ταξίδι μας ήταν οι λιλιπούτειοι μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Καβάλας. Ο καπετάνιος, ο εστιάτορας και ο έξυπνος γεράκος ήταν οι ρόλοι που κατάφεραν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μας φίλων. Στη συνέχεια συζητήσαμε μαζί τους σχετικά με το παραμύθι και με πολύ προθυμία υποδύθηκαν με τη σειρά τους, τους αντίστοιχους χαρακτήρες όταν τους το ζητήσαμε. Η ατμόσφαιρα ήταν τόσο ζεστή και χαρούμενη που δεν μας έκανε καρδιά να φύγουμε. Έτσι, λοιπόν, παίξαμε μαζί τους και ένα παιχνίδι που απέδειξε ότι τα παιδιά έχουν φαντασία και είναι δημιουργικά. Όταν ήρθε η ώρα να τα αποχαιρετήσουμε, μας έδωσαν για να πάρουμε μαζί μας δωράκια και ζωγραφιές, φτιαγμένα από τα χεράκια τους.

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις δύο υπέροχες νηπιαγωγούς Όλγα Αναστασιάδου και Σωτηρία Λαζαρίδου και θέλουμε να τις συγχαρούμε επειδή μας εντυπωσίασαν με την ευαισθησία τους πάνω στα προβλήματα της περιοχής που έχουν αντίκτυπο πάνω στα παιδιά.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Μέλη Μίχα, Μαρία Μπουγά, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Απόστολος Τσομπανόπουλος και Αδελαϊς Ράπτη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | 1 σχόλιο

Η σύλληψη και μεταμόρφωση του καλικάντζαρου!

20140104-kalikantzaros-26Με σύμμαχο μια όμορφη, ηλιόλουστη μέρα έκλεισαν οι παρουσιάσεις του χριστουγεννιάτικου παραμυθιού «Συμφωνία με έναν καλικάντζαρο» το περασμένο Σάββατο το πρωί.
Πρωί Σαββάτου λοιπόν, συγκεντρωμένοι στον δημοτικό κήπο αφηγούμαστε για τελευταία φορά το παραμύθι μας. Μόνο που αυτήν την φορά το τέλος δεν δόθηκε με το γνωστό πια «ψέματα ή αλήθεια έτσι λέν τα παραμύθια» αλλά με το σύνθημα για να ξεκινήσει ένα ξέφρενο κυνηγητό των παιδιών πίσω από τον φοβισμένο καλικάντζαρο που προσπαθούσε, τρέχοντας δεξιά και αριστερά ανάμεσα στα δέντρα, να γλυτώσει και να κρυφτεί πάλι κάτω από την γη. Τα παιδιά όμως κατάφεραν να τον συλλάβουν, να τον οδηγήσουν στο σπιτάκι και να τον κλειδώσουν μέσα με την εντολή να μετρήσει όλες τις τρύπες του κόσκινου ώστε να μεταμορφωθεί σε άνθρωπο.
Η αγωνία των μικρών μας φίλων κορυφώθηκε όσο άκουγαν από μέσα περίεργους θορύβους. Έτρεχαν από παράθυρο σε παράθυρο προσπαθώντας να δουν ανάμεσα από τις κουρτίνες που κουνιόντουσαν παράξενα ώσπου……η πόρτα άνοιξε και ένας χαμογελαστός άνθρωπος βγήκε έξω. Τα παιδιά τον περικύκλωσαν και όλοι μαζί τραγουδήσαμε τα κάλαντα των Θεοφανείων.
Στο τέλος, όλοι οι φίλοι μας έγραψαν μια ευχή που απευθυνόταν σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Τις έδεσαν στο μπαλόνι που είχαν από πριν διαλέξει και, αφού ήρθαμε όλοι κοντά κοντά, αφήσαμε τα μπαλόνια να πετάξουν φωνάζοντας δυνατά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.


Το θέαμα των πολύχρωμων «αγγελιοφόρων» που θα ταξίδευαν τις ευχές των παιδιών στους ουρανούς του κόσμου μας καθήλωσε για αρκετή ώρα, αφήνοντας τις καρδιές το άρωμα της κανέλας, την γλύκα της ζάχαρης και την μοναδική ζεστασιά των Χριστουγέννων.
Και του χρόνου με υγεία !!!!!!!!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | 1 σχόλιο

Οι Παραμυθάδες στην Παιδόπολη Καβάλας

Περάσαμε λοιπόν, έναν γλυκό Οκτώβρη. Οι επισκέψεις μας στους μικρούς μας φίλους στην Παιδόπολη συνεχίστηκαν σταθερά κάθε Τετάρτη απόγευμα.
Διηγηθήκαμε παραμύθια όπως αυτό με «τα τρία γουρουνάκια», που ξετρελαίνονταν να το δραματοποιούν, και «το λιοντάρι που έχασε τα γυαλιά του» με τον Ιορδάνη πετυχημένο πρωταγωνιστή,
Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως το «memory».
Ασχοληθήκαμε με τις ζωγραφιές και με το «ένωσε τις τελίτσες», που έψαξαν και βρήκαν για τα παιδιά ο Ιορδάνης και η Ελένη.
Παίξαμε «μήλα», με την ομάδα του Χρήστου να κερδίζει πανηγυρικά, και κρυφτό, που σε κάθε «φτου ξελευτερία» οι τσιρίδες γέμιζαν τον αέρα.
Γέμισαν οι αγκαλιές μας πιτσιρίκια και τα μάτια μας παιδικά χαμόγελα.
Τελικά αντί να δώσουμε… πήραμε !!!!!

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ο «Δεκατρής» στο δημοτικό σχολείο Αμισιανών Καβάλας

Ο «Δεκατρής» με χαρά δέχτηκε την πρόσκληση από το δημοτικό σχολείο των Αμισιανών και αποφάσισε να πραγματοποιήσει την εκδρομούλα του στις 18 του Απρίλη. Σε μια όμορφη φυσική γωνιά του νομού είναι κουρνιασμένο το σχολείο και οι μαθητές μας υποδέχθηκαν εκφράζοντας την έκπληξή τους που είμαστε τόσοι πολλοί. Τα παιδιά, λίγο επιφυλακτικά στην αρχή, απορροφήθηκαν γρήγορα από την ιστορία και με ενθουσιασμό συμμετείχαν στη δραματοποίηση του παραμυθιού, όπου και βιώνουν «εκ των έσω» την ιστορία και τους χαρακτήρες, επαναλαμβάνοντας τους διαλόγους, με την βοήθεια των Παραμυθάδων.

Αφού ευχαριστήσουμε όλους τους δασκάλους και τους μαθητές για τη φιλοξενία τους, να αναφέρουμε ότι οι Παραμυθάδες που συμμετείχαν ήταν οι Μέλη Μίχα, Ελένη Καμαλίδου, Βιβή Θεοδωρίδου, Ιορδάνης Καλαϊτζίδης, Απόστολος Τσομπανόπουλος, Μαρία Μπουγά και Αδελαϊς Ράπτη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | 1 σχόλιο

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.