Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Στην παιδιατρική με την Λέσχη Φιλάθλων Καβάλας

20141218-nosokomeio-4Στην παιδιατρική του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας βρεθήκαμε χθες το απόγευμα, καλεσμένοι από την Λέσχη Φιλάθλων Καβάλας (ΛΦΚ). Λίγες μέρες νωρίτερα, είχε ολοκληρωθεί το 2ο Dance Marathon που διοργάνωσε η ΛΦΚ και που πραγματοποιήθηκε στο κλειστό γήπεδο της Καλαμίτσας. Σύνθημα της εκδήλωσης τότε ήταν το «Χορεύουμε για τα παιδιά» ενώ τα έσοδα από την είσοδο προορίζονταν για την παιδιατρική. Έτσι κι έγινε με την ιδιαίτερη χθεσινή τελετή.

Μια αναπάντεχη έκπληξη περίμενε χθες τα παιδιά που νοσηλεύονταν στην παιδιατρική, αλλά και τα μικρότερα παιδιά που φιλοξενούνται στην παιδόπολη και είχαν βρεθεί εκεί για να εμβολιαστούν. Λίγο μετά τις 18:00, οι διάδρομοι της παιδιατρικής, πλημμύρισαν με χριστουγεννιάτικες μελωδίες από μουσικούς της φιλαρμονικής ορχήστρας του δήμου. Την σκυτάλη στην εκδήλωση πήραμε εμείς, Οι Παραμυθάδες, όπου και αφηγηθήκαμε δύο χριστουγεννιάτικα παραμύθια, ενώ στο τέλος, ο αγαπημένος άγιος των μικρών παιδιών βρέθηκε εκεί για να τους μοιράσει δώρα.

Μέσα από την καρδιά μας, ευχόμαστε υγεία…κι αν όχι υγεία, τότε να είναι όλα περαστικά!

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι Παραμυθάδες: Χρήστος Τσίρκας, Απόστολος Τσομπανόπουλος και Μαρία Χαριζάνη.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Μύρισε Χριστούγεννα στη βιβλιοθήκη

library christmas 3Την περασμένη Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου, βρεθήκαμε στην δημοτική βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός». Γύρω στις εφτά το απόγευμα, ο τέταρτος όροφος (αίθουσα εκδηλώσεων) γέμισε με παιδιά και γονείς κι εμείς αφηγηθήκαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια και διηγήματα.  Καλικάντζαροι, ξωτικά, ζητιάνοι, μάγοι αλλά και ζώα, πέρασαν από μπροστά μας μέσα από τις εικόνες που δημιουργούν τα βιβλία.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι Παραμυθάδες Όλγα Κακουλίδου, Αδελαϊδα Ράπτη, Χρήστος Τσίρκας και Μαρία Χαριζάνη.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Βράβευση των Παραμυθάδων για το «Φτου και παίζει»

20141213-vraveysiDimofelia

Η Μαρία Χαριζάνη παραλαμβάνει για λογαριασμό της ομάδας «Οι Παραμυθάδες» τον έπαινο και το αναμνηστικό βραβείο για την συμμετοχή μας στις δράσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Europe is our playground».

Το βράδυ του Σαββάτου 13 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο της καπναποθήκης στην πλατεία Καπνεργάτη η βράβευση από το Δήμο Καβάλας και τη δημοτική κοινωφελή επιχείρηση «Δημωφέλεια» των συλλόγων και των ομάδων που συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Europe is our playground«.

Η ομάδα μας συμμετείχε ενεργά τόσο στην κύρια εκδήλωση του προγράμματος, που έγινε τον περασμένο Ιούλιο με την γιορτή παιχνιδιού «Φτου και παίζει», όσο και στις συνεντεύξεις για την καταγραφή παραδοσιακών παιχνιδιών της περιοχής μας.

20141213-vraveysidimofelia-2

Ο έπαινος κι ένα αναμνηστικό δώρο για την συμμετοχή μας στις δράσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Europe is our playground».

Για την ομάδα των Παραμυθάδων τον έπαινο, αλλά και τη σφεντόνα-δώρο που τον συνόδευε, παρέλαβε από τη Δήμαρχο Καβάλας κ. Δήμητρα Τσανάκα η Μαρία Χαριζάνη.

Το βίντεο της εκδήλωσης είναι από το «Ένα channel»

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Στο 14ο δημοτικό σχολείο Καβάλας με χριστουγεννιάτικα παραμύθια

Σήμερα το απόγευμα επισκεφτήκαμε το 14ο Δημοτικό σχολείο (στον Προφήτη Ηλία) και ήμασταν κι εμείς μέρος της γιορτής που πραγματοποιήθηκε εκεί με πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων. Λίγο μετά τις 19:00 λοιπόν, η αίθουσα γέμισε με παιδιά κάθε ηλικίας, δασκάλους και γονείς που συνέβαλλαν όλοι μαζί στην πραγματοποίησή της.
Ξεκινήσαμε να αφηγούμαστε χριστουγεννιάτικα παραμύθια ταξιδεύοντας κατά σειρά σε Ελλάδα, Δανία και Αμερική και μάθαμε, στη συνέχεια, για ποιο λόγο βάζουμε φλουρί στην βασιλόπιτα.  Μετά την αφήγηση των παραμυθιών από εμάς, και αφού ένας μαθητής πήρε την πρωτοβουλία και είπε και ο ίδιος το δικό του χριστουγεννιάτικο παραμύθι, πλάσανε τα παιδιά με το μυαλό τους μια δική τους ιστορία που είχε ιερά δέντρα, πράσινες παπαρούνες, καλά και κακά πνεύματα και έναν βασιλιά που του είχαν πάρει την μιλιά του.

Περάσαμε ένα πολύ όμορφο, γεμάτο γέλιο, απόγευμα Δευτέρας και ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντηση με τους μικρούς και μεγάλους φίλους μας.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Τάσος Καπατζιάς, Χρήστος Τσίρκας, Αρετή Τσιφλίδου, Απόστολος Τσομπανόπουλος και Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στην παιδόπολη

paramythades christmasΓια άλλη μια χρονιά πραγματοποιήσαμε την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Συνειδητά, επιλέγουμε να την γιορτάζουμε με τα παιδιά που φιλοξενούνται στην παιδόπολη. Έτσι, σήμερα Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, λίγο μετά τις 16:00, αρχίσαμε να συγκεντρωνόμαστε, παραμυθάδες, εθελοντές, ομαδάρχισες, διοικητικό προσωπικό και βεβαίως τα παιδιά. Η γιορτή μας ξεκίνησε με δημιουργικές ανησυχίες. Στον ίδιο χώρο, δύο άτυπα «εργαστήρια» είχαν στηθεί. Το ένα ήταν κατασκευής μπισκοτόσπιτων, ενώ το δεύτερο για χρωματιστά φαναράκια. Παράλληλα, τα υπόλοιπα παιδιά διασκεδάζαμε παίζοντας, λέγοντας αστεία ή και πειράζοντας το ένα το άλλο.

Όταν σκοτείνιασε, ξαφνικά, τα φώτα στο δωμάτιο που βρισκόμασταν έσβησαν και η μουσική σταμάτησε απότομα, μα δεν υπήρχε ησυχία. Από έξω, μέτρα μακριά, ακούγονταν άνθρωποι να ψάλλουν κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Κι όταν βγήκαμε να δούμε τι συμβαίνει, το θέαμα ήταν μοναδικό. Γύρω στους πενήντα χορωδούς από την χορωδία «ΣυνΩΔΗπόροι», φορώντας κόκκινα σκουφάκια η κασκόλ, με αναμένα φαναράκια στα χέρια, ψέλναν και συνόδευαν τον Άγιο Βασίλη που προπορευόταν με τον σάκο του στον ώμο (Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ).

Η χαρά των παιδιών ήταν έκδηλη με αγκαλιές, φωνές και τραγουδώντας με την σειρά τους τα κάλαντα. Μετά την συγκινητική είσοδο του αγίου, σειρά είχε το μοίρασμα των δώρων, δώρα που είχαν ζητήσει τα παιδιά, μέρες πριν, με γράμμα που του είχαν στείλει.

Η γιορτή μας τελείωσε με τραγούδια και χορό, με πολύ αγάπη και τις καλύτερες ευχές όλων μας. Αν και η μόνη ευχή που θα θέλαμε να πραγματοποιηθεί, είναι … να μην χρειάζεται να υπάρχουν αυτά τα ιδρύματα.

Ευχαριστούμε από καρδιάς

Η γιορτή μας, δεν θα είχε πραγματοποιηθεί, αν δεν είχαμε την βοήθεια όλων των φίλων. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε αρχικά, την διοίκηση και την διεύθυνση της παιδόπολης για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν αυτά τα χρόνια. Ευχαριστούμε τον Σύλλογο φίλων Παιδόπολης για την σύμπραξη του όποτε του το ζητάμε. Ευχαριστούμε την χορωδία του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών «ΣυνΩΔΗπόροι» και τον μαέστρο της Γιάννη Κανάκη, γιατί χωρίς δεύτερη σκέψη, απάντησαν θετικά στην παράκλησή μας να έρθουν και να συνοδεύσουν τον Άγιο Βασίλη, ψέλνοντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Τέλος, ευχαριστούμε το εργαστήρι παιχνιδιών του Αϊ Βασίλη, που για την Καβάλα βρίσκεται κρυμμένο στο υπόγειο του καταστήματος παιχνιδιών «Μεταξάς». Οι υπεύθυνοι του «εργαστηρίου» κατάφεραν να βρούνε ακριβώς τα παιχνίδια που είχαν ζητήσει τα παιδιά.

Και του χρόνου, η αγάπη ας περισσεύει…

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια στο Δ.Σ. Κοκκινοχώματος

20141209-Kokkinoxwma-4Χθες το πρωί εγκαινιάσαμε τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, επισκεπτόμενοι για άλλη μία φορά (με βροχή και πάλι) το Δημοτικό Σχολείο Κοκκινοχώματος Καβάλας. Εκεί μας υποδέχτηκαν τα παιδιά και οι δάσκαλοι του σχολείου και περάσαμε μαζί τους 2 ευχάριστες ώρες με παραμύθια της λαϊκής παράδοσης, σχετικά με τα Χριστούγεννα, τα έθιμά τους και τις δοξασίες που σχετίζονται με αυτά.

Ξεκινήσαμε με ακροατήριο τους μικρότερους μαθητές και μαθήτριες, του νηπιαγωγείου και της Α και Β τάξης, στους οποίους αφηγηθήκαμε και διαβάσαμε το χριστουγεννιάτικο διήγημα του Ά. Τσέχωφ «Η Καστάνκα», καθώς και τα παραμύθια της προφορικής παράδοσης «Η βασιλόπιτα» και «Ο παπουτσής και τα ξωτικά». Το τρίτο παραμύθι το δραματοποιήσαμε, στη συνέχεια, με τη συμμετοχή και των παιδιών, που χωρίστηκαν σε ομάδες και υποδύθηκαν τους ήρωες του παραμυθιού.

Ακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ, Δ, Ε και Στ τάξης, στους οποίους αφηγηθήκαμε και διαβάσαμε τα παραμύθια «Η βασιλόπιτα» και «Ο παπουτσής και τα ξωτικά» και το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Η σταχομαζώχτρα». Ακολούθησε πάλι η δραματοποίηση του παραμυθιού «Ο παπουτσής και τα ξωτικά» από τα ίδια τα παιδιά και ολοκληρώσαμε την επίσκεψή μας παίζοντας μαζί τους τα παιχνίδια «Η ουρά του δράκου» και «Τα τρία ζώα».

Κλείνοντας, δεν πρέπει να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε τόσο το διευθυντή κ. Ευριπίδη Κυπραίο και τις δασκάλες και τους δασκάλους του σχολείου για την πρόσκληση και τη συνεργασία τους, όσο και τα παιδιά που παρακολούθησαν ήσυχα τα παραμύθια και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δραματοποιήσεις και στα παιχνίδια και, τέλος, να αναφέρουμε ότι συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Βιβή Θεοδωρίδου, Όλγα Κακουλίδου, Αδελαΐς Ράπτη και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Οι Παραμυθάδες σε εκδήλωση του νηπιαγωγείου Μεσορόπης

mesoropi 5Σε εκδήλωση του νηπιαγωγείου Μεσορόπης παραβρεθήκαμε οι Παραμυθάδες χθες, Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014, το απόγευμα. Η εκδήλωση ήταν ενταγμένη σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με την ανακύκλωση και την ανταλλαγή. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου είχαν δημιουργήσει κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία τα διέθεταν στους αγαπημένους και τους φίλους τους.

Η παρουσία μας ολοκληρώθηκε με την αφήγηση πέντε παραμυθιών και συγκεκριμένα: Ο γάμος της ποντικούλας (στην παραπομπή εμφανίζεται παραλλαγή του παραμυθιού), Ήλιος και Φεγγάρι, Τα σιδερένια παπούτσια, Ο βασιλιάς οι τρεις κόρες και το αλάτι και τέλος το Ο Ναστραντίν Χότζας σώζει το φεγγάρι.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Εύη Καπατζιά, Τάσος Καπατζιάς, Μέλη Μίχα, Θεοδώρα Μπαγδάτογλου, Χρήστος Τσίρκας και Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Με γουρουνάκια και κακό λύκο στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο

20141016-1oEidikoSxoleio-02Στους Παραμυθάδες έχουμε ένα μυστικό που τώρα θα το μοιραστούμε μαζί σας. Έχουμε ένα γούρι που μας βοηθάει να πάει καλά η σεζόν που έρχεται κι αυτό το γούρι είναι το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Καβάλας. Έτσι και σήμερα, επισκεφτήκαμε το αγαπημένο μας σχολείο σαν πρώτη εκδήλωση της χειμερινής περιόδου που ακολουθεί.

Λίγο μετά τις δέκα και μισή περάσαμε την αυλόπορτα του σχολείου και πολύ γρήγορα καθίσαμε στο γρασίδι της αυλής, μαθητές, δάσκαλοι και παραμυθάδες. Αφηγηθήκαμε το παραμύθι «τα τρία γουρουνάκια» και στην συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά να σηκώνονται και να μας παρουσιάζουν το παραμύθι δραματοποιημένο με την χρήση μασκών. Αφού συμμετείχαν τα περισσότερα παιδιά, -άλλα ως γουρουνάκια κι άλλα ως λύκοι- στη συνέχεια καθίσαμε για να ζωγραφίσουν και να κατασκευάσουν τα παιδιά την δικής τους μάσκα. Έτσι, πάνω σε προσχέδια που τους είχαμε ετοιμάσει, το κάθε παιδί έδωσε τα δικά του χρώματα στα ζώα του παραμυθιού, χρησιμοποιώντας ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, ακόμα και τέμπερες.

Παράλληλα σχεδόν με το εργαστήρι της μάσκας, προσφέραμε στα παιδιά μπαλόνια σε σχήμα σπαθιού και καμηλοπάρδαλης. Τέλος φεύγοντας, προσφέραμε στο σχολείο παιχνίδια που είχαμε συλλέξει από προηγούμενη δράση μας, την οποία είχαν στηρίξει αρκετοί συμπολίτες μας. Για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας τη διευθύντρια, τους δασκάλους και τους γονείς του σχολείου, μα περισσότερο τα παιδιά για την αγάπη που μας δείχνουν.

Στην εκδήλωση πήραν μέρος οι Παραμυθάδες: Όλγα Κακουλίδη, Τάσος Καπατζιάς, Μέλη Μίχα, Θεοδώρα Μπαγδάτογλου, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Χρήστος Τσίρκας, Αρετή Τσιφλίδου, Απόστολος Τσομπανόπουλος, Μαρία Χαριζάνη κι ο μικρός Θοδωρής Πετρόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Λήμνος Junior Festival 2014

Λήμνος-201408Η ώρα που όλοι περιμέναμε εδώ και εβδομάδες έφτασε! Το μεσημέρι της Πέμπτης 7 Αυγούστου μία αποστολή παραμυθάδων ξεκίνησε από το λιμάνι της Καβάλας για τη Λήμνο. Γύρω στις 8 το απόγευμα, φτάσαμε λοιπόν σε μία αυλή σχολείου γεμάτη από παιδιά, που έπαιζαν και συμμετείχαν στις δραστηριότητες του 1ου Lemnos Junior Festival. Αμέσως έφυγε από πάνω μας όλη η κούραση του ταξιδιού και μπήκαμε ανάμεσα στα παιχνίδια, να γνωρίσουμε τους εθελοντές, τα παιδιά, μα και τους διοργανωτές του φεστιβάλ. 

Δεν πέρασε πολλή ώρα και εμφανιστήκαμε μπροστά στα παιδιά με τη δραματοποίηση του παραμυθιού: «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα». Τα παιδιά γεμάτα ενθουσιασμό και αυθορμητισμό παρακολούθησαν το παραμύθι και μάλιστα έδωσαν ένα νέο και διαφορετικό φινάλε. Λίγο πριν κλείσει η δραματοποίηση με τραγούδι, σηκώθηκαν όλα τα παιδιά και περιτριγύρισαν το βασιλιά, εξηγώντας του φυσικά την «γκάφα» του. Έτσι γλυκά και πρωτότυπα λοιπόν, έκλεισε η πρώτη μέρα του φεστιβάλ.

Τη δεύτερη μέρα, η ομάδα μας βρισκόταν από νωρίς στο χώρο και με την εμφάνιση των πρώτων παιδιών, ξεκινήσαμε τις αφηγήσεις παραμυθιών. Οι εθελοντές μάς ετοίμασαν έναν χώρο, δίπλα από τον κεντρικό χώρο των δραστηριοτήτων, ώστε να έχουμε κάποια σχετική ιδιωτικότητα, με μαξιλάρες για τα παιδιά. Παιδιά κάθε ηλικίας, πέρασαν από τη «γωνιά των παραμυθιών». Άλλα άκουσαν όλα τα παραμύθια, άλλα κάναν ένα διάλειμμα από το παιχνίδι.

Τα παραμύθια που ακούστηκαν με τη σειρά είναι:

  • «Ο γάμος της ποντικούλας», από τη Μέλη Μίχα
  • «Ο γάιδαρος, η αλεπού κι ο λύκος», από τη Στέλλα Μεντεσίδου
  • «Η Θεοδώρα», από τη Θεοδώρα Μπαγδάτογλου
  • «Η Τρουλίτα», από τη Μαρία Μπουγά

Ολοκληρώνοντας τις αφηγήσεις, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες (παιδιά, εθελοντές και παραμυθάδες) και παίξαμε μηλάκια! Το παιχνίδι ήταν γνωστό στα περισσότερα παιδιά κι ο ενθουσιασμός τόσο μεγάλος που παίξαμε αρκετούς γύρους και το σκορ … ισοπαλία!
Αφού πήραμε μια ανάσα τελειώνοντας το παιχνίδι, ξεκινήσαμε το εργαστήρι κατασκευής της βασιλικής κορώνας. Τα παιδιά περνούσαν με τη σειρά από τους πάγκους με τα υλικά, όπου υπήρχαν χαρτόνια, αυτοκόλλητα, αστέρια, χρυσόσκονες και πολλά στολίδια και έφτιαχναν τη δική τους μοναδική κορώνα με την οποία φωτογραφίζονταν στο θρόνο του βασιλιά. Παράλληλα, όσα παιδιά είχαν τελειώσει με το εργαστήριο και είχαν φωτογραφηθεί άκουγαν τα παραμύθια «Το πιο γλυκό ψωμί» και «Ο ποντικός του αγρού και ο ποντικός της πόλης» από τη Μαρία Μπουγά, μέχρι να αρχίσει η δραματοποίηση. Έτσι τελειώνοντας κι αφού είχε πια πέσει ο ήλιος, είχαμε ένα πλήθος από πολλούς μικρούς βασιλιάδες και βασίλισσες να μας περιμένουν να ξεκινήσουμε την δραματοποίηση του παραμυθιού μας. Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα παίχτηκαν για δεύτερη και τελευταία φορά, με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στα κυριότερα σημεία του έργου, όπως ήταν για παράδειγμα η παρουσίαση των ρούχων στο βασιλιά και η παρέλαση που έκανε ο ίδιος αργότερα με αυτά.

Βλέποντας τη Μύρινα να απομακρύνεται το μεσημέρι της Κυριακής, όλοι μας συμφωνήσαμε ότι η φιλοξενία και η υποδοχή των Λημνιών ήταν μοναδική. Για το Junior Festival ήταν η πρώτη χρονιά και η μεγάλη συμμετοχή των παιδιών ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ευχόμαστε από καρδιάς να συνεχιστεί το όμορφο έργο τους και τις επόμενες χρονιές και, γιατί όχι, να ξανα-ανταμώσουμε!

Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλους μας, για την ευκαιρία που μας δόθηκε να συμμετέχουμε στο φεστιβάλ και να γνωρίσουμε έναν τόσο όμορφο τόπο όσο η Λήμνος, τόσο στην ομάδα των «Λημνιών εν δράσει» που το οργάνωσε (και ειδικότερα τους Θεόδωρο Καραμούτσο και Γιάννη Σοφιανό, με τους οποίους συνεργαστήκαμε περισσότερο), όσο και στην ομάδα των εθελοντριών του φεστιβάλ, που με ευγένεια και προθυμία μας βοήθησαν όπου χρειάστηκε (με ειδική μνεία για τις Σταυρούλα Ατζαμή, Ίλντα Τζεπετζίου και Χριστίνα Τσελεπή που ανέλαβαν για εμάς την κάλυψη της δραματοποίησής μας με φωτογραφίες και βίντεο).

Στην αντιπροσωπεία των Παραμυθάδων συμμετείχαν οι: Στέλλα Μεντεσίδου, Μέλη Μίχα, Θεοδώρα Μπαγδάτογλου, Μαρία Μπουγά και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | 1 σχόλιο

Οι Παραμυθάδες στο «Φτου και παίζει».

Αφήγηση του παραμυθιού "Ο Πελοπίδας και η Ντάλια" από τους Παραμυθάδες κατά την έναρξη του φεστιβάλ στο Φρούριο της Καβάλας.

Αφήγηση του παραμυθιού «Ο Πελοπίδας και η Ντάλια» από τους Παραμυθάδες κατά την έναρξη του φεστιβάλ στο Φρούριο της Καβάλας.

Από τις 23 έως τις 27 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα ένα διαφορετικό φεστιβάλ, υπό τον τίτλο «Φτου και παίζει» με θέμα τα παραδοσιακά παιχνίδια και αθλήματα. Οι Παραμυθάδες, δεν θα μπορούσαμε να λείπουμε από μια τέτοια διοργάνωση και δώσαμε το παρών μας και τις πέντε μέρες, παίζοντας κυρίως παιχνίδια της γειτονιάς.

Για τις ανάγκες του φεστιβάλ, το μέλος των Παραμυθάδων Χρήστος Τσίρκας έγραψε μια μικρή ιστορία για τους δύο ήρωες-μασκότ της διοργάνωσης, τον Πελοπίδα Πυγολαμπίδα και την Ντάλια Βεντάλια. Το παραμύθι «Πελοπίδας και Ντάλια», αποτελούσε την εναρκτήρια δράση σε καθημερινή βάση και η αφήγησή του γινότανε από μέλη της ομάδας των Παραμυθάδων.

Ημέρα πρώτη στο Φρούριο της Καβάλας

Η έναρξη του φεστιβάλ έγινε στο Φρούριο της Καβάλας. Παρέλαση και παρουσίαση των αποστολών. Παρουσίαση του πρώτου παιχνιδιού που έρχεται από την Πολωνία και λέγεται «Ζόσκα». Σε ανεξάρτητο χώρο, οι Παραμυθάδες παίζαμε παιχνίδια της γειτονιάς, όπως για παράδειγμα, μηλάκια, αγαλματάκια, κλπ. ενώ και άλλες δράσεις συνέθεταν το παζλ της διοργάνωσης.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ημέρα δεύτερη στο πάρκο της πλατείας Κάνιγγος

Την δεύτερη μέρα, η γιορτή του παιχνιδιού μεταφέρθηκε στο Σούγελο και συγκεκριμένα στο παρκάκι της πλατείας Κάνιγγος. Τιμώμενη χώρα ήταν η Σουδία με το παιχνίδι «Ράουντερς» ενώ οι Παραμυθάδες και πάλι βρεθήκαμε εκεί τόσο με το παραμύθι μας, όσο και με τα παιχνίδια της γειτονιάς.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ημέρα τρίτη στο πάρκο του Αγίου Λουκά

Η γιορτή του παιχνιδιού, μεταφέρθηκε την τρίτη μέρα στο πάρκο του Αγίου Λουκά απέναντι από την Μεραρχία. Τιμώμενη χώρα ήταν η Βουλγαρία με το παιχνίδι «ντα μπι – ντα μπι». Εκεί, οι Παραμυθάδες, εκτός των άλλων δραστηριοτήτων, είχαμε και την ευθύνη για το εργαστήρι της σβούρας. Το παραδοσιακό αυτό παιχνίδι, πήρε τα χρώματα που θέλησε να του δώσει το κάθε παιδί, ενώ στην συνέχεια είχε την ευκαιρία να δει πως παίζεται από τον φίλο μας Κρέων.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ημέρα τέταρτη στο γήπεδο της Καλαμίτσας

Προτελευταία μέρα της γιορτής, κι οι δράσεις μεταφέρονται στον προαύλιο χώρο του κλειστού γυμναστηρίου της Καλαμίτσας. Τιμώμενη χώρα η Γερμανία με το παιχνίδι «Κόρμπαλ». Οι δράσεις των Παραμυθάδων και πάλι αφορούσαν το παραμύθι και τα παιχνίδια της γειτονιάς.

Ημέρα πέμπτη στο πάρκο Φαλήρου

Τελευταία μέρα της γιορτής και τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα στο πάρκο Φαλήρου. Τιμώμενη χώρα η Ελλάδα με το παιχνίδι «κικιρίκια» ή αλλιώς «τζαμί». Οι Παραμυθάδες και πάλι στην ίδια γραμμή κι η γορτή έκλεισε με τις καλύτερες των εντυπώσεων.

Europe is our playground

Η αφίσα της διοργάνωσης

Η αφίσα της διοργάνωσης

Η διοργάνωση αυτή, αφορά το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Europe is our playground και πιο συγκεκριμένα:

Στο πλαίσιο της πρόσκλησης EAC/S03/13 – Προπαρασκευαστική δράση: «Ευρωπαϊκή Σύμπραξη στον Αθλητισμό», η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας υπέβαλε πρόταση στο Θεματικό Πεδίο 3 «Προώθηση των παραδοσιακών ευρωπαϊκών αθλημάτων και παιχνιδιών» με τίτλο «EUROPE IS OUR PLAYGROUND». Στην εν λόγω πρόσκληση υποβλήθηκαν 135 προτάσεις από φορείς της Ευρώπης, επιλέχθηκαν 4 και ανάμεσα σε αυτές μόνο μία από την Ελλάδα, αυτή του Δήμου Καβάλας.

Στόχος της συγκεκριμένης πρότασης είναι η ανάδειξη και αναβίωση παραδοσιακών αθλημάτων και παιχνιδιών, η μεταλαμπάδευση της γνώσης μέσα από τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία στις επόμενες γενιές, η προστασία της άυλης κληρονομιάς και η δημιουργία δεσμών φιλίας μέσα από την ευγενή άμιλλα που προσφέρει ο αθλητισμός και το παιχνίδι. Επικεφαλής του έργου είναι η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δ. Καβάλας «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» και το εταιρικό σχήμα αποτελείται από:

  1. Δήμο Βαρσοβίας – Πολωνία (Εταίρος)
  2. Δήμο Στρόμσταντ – Σουηδία (Εταίρος)
  3. Φίλοι του Μουσείου – Ρουσέ – Βουλγαρία (Εταίρος)
  4. Δήμο Βάρνας – Βουλγαρία (Εταίρος)
  5. Δήμο Μπάνσκο –Βουλγαρία (Εταίρος)
  6. Δήμο Νυρεμβέργης – Γερμανία (Εταίρος)
  7. Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού – Παράρτημα Βερολίνου – Γερμανία (Εταίρος)

Οι δράσεις που πρόκειται να διοργανωθούν είναι οι εξής:

  • Έρευνα και καταγραφή προφορικών μαρτυριών σχετικά με τα παραδοσιακά παιχνίδια – αθλήματα των 5 χωρών – εταίρων,
  • διεθνές συνέδριο,
  • κατασκευή ιστοχώρου,
  • δημιουργία διαδικτυακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού,
  • διαγωνισμοί ζωγραφικής, φωτογραφίας και γραπτών εκθέσεων, όπου θα συμμετάσχουν παιδιά όλων των ηλικιών,
  • δράσεις δημοσιότητας και μάρκετινγκ,
  • έκδοση ειδικού άλμπουμ με υλικό από τις δράσεις (φωτογραφίες, ζωγραφιές, εκθέσεις, κλπ),
  • εκδηλώσεις επίδειξης παραδοσιακών ή αρχαίων αθλημάτων και παιχνιδιών από πέντε διαφορετικές χώρες της Ε.Ε. (Φεστιβάλ Πολιτισμού-Αθλητισμού).

Και του χρόνου

Ήταν μια καταπληκτική διοργάνωση που έφερε κόσμο στις πέντε γειτονιές της Καβάλας. Γέμισαν με παιδιά και ενήλικες, χαρούμενες φωνές και νέες εικόνες που θα μας συντροφεύουν για χρόνια. Ελπίζουμε να δούμε την επανάλληψη αυτής της γιορτής και του χρόνου, με περισσότερα παιχνίδια και παιδιά από άλλες χώρες.

Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο μας είναι από τους φωτογράφους της διοργάνωσης Ευριπίδη, Αναστασία, αλλά και τον δικό μας Απόστολο Τσομπανόπουλο.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.