Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Στο 6ο νηπιαγωγείο Καβάλας με τους «μουζικάντες»

Την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015 οι «Παραμυθάδες» έδωσαν το παρόν στο 6ο νηπιαγωγείο Καβάλας.

Μια γεμάτη αίθουσα από χαρούμενα προσωπάκια, άλλα λίγο ντροπαλά, άλλα αρκετά ομιλητικά, άλλα ναζιάρικα και άλλα, όλο ανυπομονησία για το παραμύθι μας. Μετά το καλωσόρισμα από τη νηπιαγωγό, άρχισε το «ταξίδι» των μουσικάντηδων. Το κοινό μας ιδιαίτερο ζωντανό και περισσότερο οι γονείς αυτή τη φορά, που μάλλον ήθελαν να ξαναγίνουν παιδιά για λίγο. Γίναμε λοιπόν όλοι μάρτυρες στον αγώνα των 4 φίλων μας, γάιδαρου, σκύλου, γάτας και κόκορα , για να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους… Με οδηγό τη φιλία και τη συντροφικότητα τα κατάφεραν γι άλλη μια φορά. Τα σημεία που εντυπωσίασαν ήταν ο τρομαγμένος από τις φωνές και τις κλωτσιές κλέφτης, το λουκούλλειο γεύμα των πρωταγωνιστών αλλά και η φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ των ζώων.

Η χαρούμενη γιορτούλα έληξε με το γνωστό σε όλο το ακροατήριο μας « όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι…» και με πολλές ευχές για καλό καλοκαίρι.

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες : Καπατζιάς Τάσος, Ράπτη Αδελαίδα, Τσιφλίδου Αρετή και Χαριζάνη Μαρία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Προσεχώς: Συμμετέχουμε στο 7ο Wood Water Wild Festival

20140608-WoodWaterWildFestival-01Για ακόμη μια χρονιά, θα βρεθούμε στον υπέροχο αυτό θεσμό που έχει κλέψει τις καρδιές μικρών και μεγάλων. Αυτό το εναλλακτικό φεστιβάλ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο τέτοιο καιρό, στο περιβαλλοντικό μονοπάτι της παλιάς Καβάλας -και όχι μόνο- με κέντρο δράσεων τον νερόμυλο.

Έναν θεσμό που ξεκίνησε από την αγάπη και το μεράκι των μελών του Συλλόγου της Παλιάς Καβάλας και πολύ σύντομα τον αγκάλιασαν και πάρα πολλοί άλλοι.

Έναν θεσμό που δείχνει ότι η ομαδικότητα, η συλλογικότητα, ο εθελοντισμός, μπορεί να προσφέρει στον τόπο ξεχωριστές εμπειρίες και υπέροχες στιγμές.pasalaki

Οι Παραμυθάδες, θα βρεθούμε στην «σπηλιά του παραμυθιού». Σπηλιά, την αποκαλούμε εμείς…ένας βράχος είναι που πριν χιλιάδες χρόνια σε μια μάχη με έναν δράκο, έχασε την καρδιά του. Εκεί, θα στρώσουμε εμείς τα κιλίμια μας και θα περιμένουμε τους μικρούς μας φίλους για να ταξιδέψουμε στον κόσμο του παραμυθιού.

Αν θέλετε να μας δείτε και να μας ακούσετε, απλά ακολουθείστε τις πινακίδες μας!

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ έχει ώς εξής:

prog

Categories: Τα νέα μας | Σχολιάστε

Στο 19ο νηπιαγωγείο Καβάλας στο Βύρωνα με τους «μουζικάντες»

Καλεσμένοι από το 19ο νηπιαγωγείο Καβάλας στο Βύρωνα ήταν σήμερα η ομάδα των Παραμυθάδων.

Εκεί, γύρω στις 10:15 μας υποδέχθηκαν οι δύο νηπιαγωγοί μαζί με τα παιδιά όπου χωρίς να χάσουν χρόνο διαμόρφωσαν τον χώρο κατάλληλα για να ξεκινήσει το παραμύθι, «οι μουζικάντες». Μόλις το παραμύθι τελείωσε συζητήσαμε με τα παιδιά τι μας άρεσε και τι όχι και όπως πάντα σχεδόν τις εντυπώσεις έκλεψαν οι κλοτσιές του γαϊδάρου στον κλέφτη αλλά και η επίτευξη του ονείρου των τεσσάρων φίλων μας. Αμέσως μετά την συζήτηση πρωταγωνιστές για άλλη μια φορά έγιναν τα παιδιά, όπου με την βοήθεια των μασκών που είχαν φτιάξει τις προηγούμενες μέρες, η αίθουσα γέμισε γατούλες, σκυλάκια, γαϊδουράκια και κοκοράκια.

Λίγο πριν φύγουμε μας περίμενε μία έκπληξη! Παγωτόόό!!! Φτιαγμένο από τους καινούριους μας φίλους.

Ευχαριστούμε πολύ!

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Αδελαίδα Ράπτη, Αρετή Τσιφλίδου, Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Οι «Μουζικάντες» γιόρτασαν στο 3ο νηπιαγωγείο Ελευθερούπολης

Στο Ακροβούνι ταξίδεψαν σήμερα οι φίλοι μας οι «Μουζικάντες», προσκεκλημένοι στην γιορτή λήξης του νηπιαγωγείου από τις νεράιδες-δασκάλες Άννα, Σοφία και Κέλυ. Το παραμύθι που συντρόφεψε φέτος τα σχολεία συμμετέχει κι αυτό στην χαρά της προσμονής των μικρών μας φίλων για διακοπές, ξενοιασιά, μπάνια στις θάλασσες και παιχνίδια στις αμμουδιές.
Γύρω στις 11.00 λοιπόν, μας υποδέχθηκαν και μας περικύκλωσαν ένα σμάρι κεφαλάκια και φωνούλες που ζητούσαν να μαντέψουμε τα ονόματά τους. Ματάκια όμορφα, γλυκά, χαρούμενα καρφώθηκαν επάνω μας. Χεράκια απλώθηκαν και μας αγκάλιασαν και κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων. Οι γονείς είχαν ήδη πάρει θέσεις και αφού τα παιδιά τακτοποιήθηκαν το παραμύθι μας ξεκίνησε και παρέσυρε μικρούς και μεγάλους στον κόσμο του παραμυθιού !!
Ακολούθησε η δραματοποίηση από τα ίδια τα παιδιά. Είχε γίνει ήδη προετοιμασία από τις τρεις νηπιαγωγούς και όλα τα παιδιά είχαν ήδη από ένα ζωάκι-μάσκα. Καθισμένοι λοιπόν γύρω γύρω οι λιλιπούτιοι μαθητές βίωσαν το παραμύθι, υποδυόμενοι αυτοί τα τέσσερα ζώα. Σίγουρα η καλύτερη στιγμή γι’αυτούς ήταν η ώρα που φωνάζουν τα ζώα, προσπαθώντας να διώξουν τους κλέφτες. Γαϊδουράκια, σκυλάκια, γατάκια και κοκοράκια, γέμισε ο τόπος !!!
Βέβαια, το τραγούδι «όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι» έχει πάντα στο τέλος την τιμητική του και πάντα στα παιδιά αφήνει βαθιά το αίσθημα της χαράς. Και αυτή η χαρά ευχόμαστε να τους συνοδεύει όλο το καλοκαίρι!
Παραμείναμε και στην απονομή του αναμνηστικού των παιδιών. Μας εντυπωσίασε η επιλογή. Μπράβο και στις τρεις νηπιαγωγούς. Θα θυμόμαστε κι εμείς αυτά τα όμορφα λόγια!
Συμμετείχαν οι παραμυθάδες : Αρετή Τσιφλίδου, Αδελαΐδα Ράπτη και Μαρία Χαριζάνη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Οι μνήμες ξυπνάνε τα παραμύθια – Μια ξεχωριστή έκθεση που συγκίνησε!

Με ιδαίτερη συγκίνηση, η Ομάδα Μελέτης, Διατήρησης και Διάδοσης του Λαϊκού Παραμυθιού και Παιχνιδιού «Οι Παραμυθάδες» και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, φιλοξενήσαμε μέρος της συλλογής σπάνιων βιβλίων, του συλλέκτη Παύλου Μπαλογιάννη, δημιουργό του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μια ζωή παραμύθι» και περιλάμβανε βιβλία παραμυθιών αλλά και μύθους του Αισώπου.
Άνοιξε τις πόρτες της για το κοινό της Καβάλας την Δευτέρα 25 Μαϊου και ολοκληρώθηκε την Πέμπτη, 28 Μαϊου, στην Καπναποθήκη, στην πλατεία Καπνεργάτη.

Απερίγραπτα τα συναισθήματα που μας κατέκλυσαν βλέποντας αυτό το υπέροχο υλικό! Ξύπνησαν μέσα μας φωνές παιδικές…ήταν σαν να βλέπαμε φωτογραφίες παλιών αγαπημένων φίλων, από χρόνια χαμένους που βρέθηκαν απρόσμενα κοντά μας. Ταξιδέψαμε πάλι πίσω, στα όμορφα χρόνια της αθώας ηλικίας. «Μαλάκωσε η ψυχή μου» μας είπε ένας από τους επισκέπτες μας, «νόμιζα πως άκουγα τους φίλους μου να τρέχουν και να παίζουν με τα κοντά παντελονάκια» είπε κάποιος άλλος και νομίζω ότι διατύπωσαν αυτό ακριβώς που νοιώσαμε όλοι!

Μια βόλτα στην έκθεση

Με παραμύθια από ξένες χώρες ξεκινούσε ο επισκέπτης το «ταξίδι» του στον χώρο της έκθεσης. Παραμύθια από το Μεξικό, την Περσία, τον Αμαζόνιο και την γη των Ινδιάνων. Το παλαιότερο αυτής της κατηγορίας αφορούσε σε έκδοση του «Χίλιες και μια νύχτες» που τυπώθηκε το 1921.

Ακολουθούσαν τα πολύ οικεία Κλασσικά εικονογραφημένα. Πολλοί ήταν εκείνοι που θυμήθηκαν ότι αγόραζαν με το χαρτζιλίκι της εβδομάδας τα αγαπημένα διηγήματα.

Τα κλασσικά εικονογραφημένα

Τα κλασσικά εικονογραφημένα

Για της Θείας Λένας τα βιβλία στήθηκε μια ιδιαίτερη γωνιά. Διηγηθήκαμε στα παιδιά των δημοτικών σχολείων που μας επισκέφθηκαν ότι, παλαιότερα, η συγκεκριμένη ραδιοφωνική εκπομπή ήταν η μόνη ίσως διασκέδαση των παιδιών. Το τραγούδι «παραμύθι -μύθι -μύθι, το κουκί και το ρεβύθι» έφερε χαμόγελα νοσταλγίας στους μεγάλους και πολύ κέφι στους μικρούς μας φίλους.

Τα βιβλία της Θείας Λένας

Τα βιβλία της Θείας Λένας

Οι μεγάλοι Παραμυθάδες όπως οι Αδερφοί Γκριμ, ο Άντερσεν, ο Περρώ, ο Όσκαρ Ουάιλντ συνέχιζαν την πορεία της παραμυθο-διαδρομής. Ποιος δεν βυθίστηκε στις ιστορίες τους, ποιος δεν αποκοιμήθηκε κάνοντας συντροφιά με τους γνωστούς ήρωες των παραμυθιών τους;

Οι μεγάλοι παραμυθάδες

Οι μεγάλοι παραμυθάδες

Στην πλευρά, όπου είχαν στηθεί βιβλία από εκδόσεις διάφορων εκδοτικών οίκων όπως ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΣΤΗΡ, ΔΗΛΟΣ, ΑΓΚΥΡΑΣ, ΣΑΛΙΒΕΡΟΥ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, κ.α. ακούγαμε τους περισσότερους να μονολογούν : αχ, αυτό το είχα….και αυτό….ναι, βέβαια τα θυμάμαι…πού να τα έχω άραγε; πρέπει να τα ψάξω!

Παραμύθια διάφορων εκδοτικών οίκων

Παραμύθια διάφορων εκδοτικών οίκων

Στις προθήκες των ελληνικών παραμυθιών και των ελλήνων παραμυθάδων έκπληξη προκαλούσε το βιβλίο με παραμύθια που γράφτηκαν από τον Βάρναλη που οι περισσότεροι από εμάς τον γνωρίζουμε ως ποιητή μόνο. Φυσικά η Πηνελόπη Δέλτα δεν θα μπορούσε να λείπει όπως άλλωστε και η σειρά παραμυθιών από διάφορα μέρη της Ελλάδας (Στερεά Ελλάδα, Κρήτη,Πελοπόννησο) του Μερακλή.

paramythia

 

Και ακολουθούσαν οι έντεκα χάρτες-παραμύθια, οχτώ από τους οποίους απεικόνιζαν μύθους του Αισώπου. Μέσα σε τέσσερις εικόνες μπορούσε το παιδί να αναπτύξει όλον τον μύθο! Πολύ ιδιαίτερα κομμάτια και μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι ελάχιστοι ήταν αυτοί που τα θυμόταν από τα σχολικά τους χρόνια.

Παραμύθια και μύθοι του Αισώπου σε χάρτες

Παραμύθια και μύθοι του Αισώπου σε χάρτες

Και στο τέλος της διαδρομής περίμεναν τον επισκέπτη τα πιο ξεχωριστά βιβλία. Ένα βιβλίο το οποίο είναι η πρώτη συλλογή ελληνικών παραμυθιών. Εκδόθηκε στην Λειψία το 1864 μετά από αίτημα του αυστριακού πρέσβη στα Ιωάννινα, και είναι γραμμένο στην γερμανική γλώσσα. Δεν έχει ακόμη μεταφραστεί ολόκληρο, απ’ότι γνωρίζουμε. Τα υπόλοιπα πέντε ήταν αφιερωμένα στον Αίσωπο, στον πρώτο μυθοποιό, που έχει μεταφραστεί και εξακολουθεί να μεταφράζεται σε όλες τις γλώσσες! Ένα από αυτά, έκδοσης του 1862, ήταν εγχειρίδιο που χρησιμοποιούσαν μαθητές των αμερικανικών σχολείων στα μαθήματά τους.
Μα το σπουδαιότερο για μας ήταν το βιβλίο με την πρώτη ελληνική συλλογή των Μύθων του Αισώπου, που εκδόθηκε το 1810 με χορηγία των αδελφών Ζωσιμάδων και φημολογείται πως μεταφράστηκε από τον Αδαμάντιο Κοραή.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Παύλο Μπαλογιάννη, που τόσο πρόθυμα μας παραχώρησε τέτοιους θησαυρούς. Ελπίζουμε και ευχόμαστε το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας που ετοιμάζει στην Καλαμπάκα να γίνει πνεύμονας πολιτισμού για ολόκληρη την Ελλάδα και όχι μόνο!

Τα εγκαίνια της έκθεσης

Το απόγευμα της Δευτέρας πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης. Οικοδέσποινα της βραδιάς, η πρόεδρος του ΔΣ της Ομάδας των Παραμυθάδων χαιρέτισε την όλη διοργάνωση του εξαημέρου ευχαριστώντας όλους όσους συνέδραμαν στην πραγματοποίησή του. Ευχαρίστησε και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, που έστω και την τελευταία στιγμή, αφουγκράστηκαν τις ανησυχίες μας και συμμετείχαν ως συνδιοργανωτές. Έτσι, η αντιπρόδερος του ΔΣ των εκπαιδευτικών Νίκη Θεοδοσίου, χαιρέτισε κι από την πλευρά της την όλη διοργάνωση.

Στα εγκαίνια έδωσε το παρόν και εκπρόσωπος από το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας το οποίο και δάνεισε όλο αυτό το υλικό -με ιδιαίτερη χαρά- προκειμένου να γίνουμε όλοι μας αποδέκτες. Η συνεργάτης του Παύλου Μπαλογιάννη, Ντίνα Ψαρρή, μιλώντας εκ μέρους του, μας συγκίνησε μεταφέροντάς μας το πνεύμα και την διάθεση συνεργασίας που επιθυμούμε να δημιουργήσουμε, Παραμυθάδες και Μουσείο Ελληνικής Παιδείας (Διαβάστε τον χαιρετισμό του Παύλου Μπαλογιάννη στο τέλος του άρθρου).

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με την καλεσμένη μας Μαρία Δημάση η οποία και ανέπτυξε με την μορφή της συζήτησης το θέμα «Το παραμύθι και οι διαπολιτισμικές διαδρομές του». Η Μαρία Δημάση είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική γλώσσας και λογοτεχνίας στην Ελλάδα και στον παρευξείνιο χώρο». Με μεγάλη μας χαρά της προσφέραμε ως ένδειξη φιλίας ένα αναμνηστικό δώρο (ένα χειροποίητο μαγνητάκι των Παραμυθάδων, έργο της Ελένης Τσικρικώνη) καθώς και μια μπλούζα της ομάδας μας με το όνομά της γραμμένο πίσω, μιας κι έδειξε το ενδιαφέρον να συνταχθεί μαζί μας!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Μια έκθεση για όλες τις ηλικίες

Στις 4 μέρες που λειτούργησε η έκθεση, πέρασε κόσμος και κόσμος. Από όλες τις ηλικίες. Από μικρά παιδιά με τους γονείς τους, οργανωμένες τάξεις δημοτικών σχολείων, φοιτητές, αλλά και μεγαλύτεροι που είχαν το δικό τους λόγο. Τα συναισθήματα διάφορα. Τα μικρότερα παιδιά θέλανε να πάρουνε τα βιβλία στα χέρια τους, να τα ξεφυλλίσουνε. Να γνωρίσουν τις ιστορίες αυτές να δούνε τις εικόνες. Μα κι οι μεγαλύτεροι θέλανε να τα πιάσουνε στα χέρια τους, για άλλο λόγο όμως…για να θυμηθούν τους εαυτούς τους δεκάδες χρόνια πριν.

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο που έγραψε η δεκάχρονη Αναστασία στο βιβλίο εντυπώσεων της έκθεσης: «Συγχαρητήρια πολλά κι διάφορα παραμύθια όταν μεγαλώσω θα κάνω κι εγώ συλλογή. Μπράβο.»

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τα δώρα των φίλων!

Στις μέρες της έκθεσης, τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα και για εμάς τους παραμυθάδες. Γίναμε δέκτες διαφόρων σχολίων που μας έδωσαν την ικανοποίηση και έδιωξαν την κούραση των προηγούμενων μηνών που είχε σωρευτεί από τον σχεδιάσμό της όλης διοργάνωσης. Αξίζει να αναφερθούμε σε δύο στιγμές που μας χάρισαν συγκίνηση!

Αρχικά, μια φίλη μας έφερε ένα ψηφιακό δίσκο δεδομένων στον οποίο έχει καταγράψει την γιαγιά της -Αλεξάνδρα Δ.- να αφηγείται παραμύθια. Πρόκειται για δύο παραμύθια («Φερεντίνος και Γιολντέσα» και «Λέανδρος και Ηρώ» καθώς κι ένα τραγούδι που σύντομα θα τα αναρτήσουμε στην σελίδα μας.

Έπειτα, ήταν η επίσκεψη στην έκθεση ενός ζευγαριού -συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί. Αφού ξεναγήθηκαν και «ταξίδεψαν» στο χρόνο, μας ευχαρίστησαν κι έφυγαν. Μετά από καμιά ώρα όμως, ήρθαν και πάλι για να μας προσφέρουν δύο τόμους του περιοδικού «Η ζωή του παιδιού» έκδοσης του 1952 και 1955.

Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την υποστήριξή τους!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Η έκθεση με την ματιά ενός φωτογράφου!

Η έκθεση φαίνεται πως προκάλεσε και το ενδιαφέρον των φωτογράφων. Έτσι, το μέλος μας και λάτρης της φωτογραφίας Μέλη Μίχα, μπήκε στον πειρασμό να συλλάβει τις στιγμές της έκθεσης μέσα από την δική της ματιά και ορίστε κάποιες από αυτές:

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Η εφημερίδα «Πρωινή» για την έκθεση

Η εφημερίδα «Πρωινή», χορηγός επικοινωνίας των εκδηλώσεών μας, γράφει στο φύλλο της Τετάρτης 27ης Μαϊου 2015:

 

Ο χαιρετισμός του συλλέκτη και προέδρου του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας Παύλου Μπαλογιάννη με αφορμή την έκθεση στην Καβάλα

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ«Κα Πρόεδρε του Συλλόγου των Παραμυθάδων,

Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να παρευρίσκομαι στις εκδηλώσεις, παρόλο που θα το ήθελα πολύ.

Αρχικά, θα ήθελα να συγχαρώ και εσάς και όλα τα μέλη του Συλλόγου για την εκδήλωση αυτή, που είμαι βέβαιος ότι θα στεφθεί με επιτυχία, όπως όλες οι εκδηλώσεις του Συλλόγου.

Να συγχαρώ επίσης το Σύλλογο Εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, συνδιοργανωτή της εκδήλωσης καθώς και την κα Δήμαρχο που είχε την ευαισθησία να στηρίξει την προσπάθεια σας αυτή.

Η πρώτη μου επαφή με το Σύλλογο των Παραμυθάδων έγινε τα προηγούμενα Χριστούγεννα στην Καλαμπάκα, όταν ο Χρήστος και η Δώρα, με την Κάλλω και τη Μάρω, ένα εξαιρετικό παραμύθι, άφησαν άφωνα όχι μόνο τα παιδιά της Καλαμπάκας αλλά και εμάς τους μεγάλους.

Τους ζήλεψα για το μεράκι τους για προσφορά στα παιδιά, για τον τρόπο που προσέγγιζαν τις παιδικές ψυχές και για τον τρόπο που έδιναν τη δική τους ψυχή στα παιδιά.

Από τότε γίναμε φίλοι με όλα τα παιδιά του Συλλόγου και σήμερα δίνεται η ευκαιρία να επαναλάβω για μια ακόμη φορά, ότι το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας θεωρεί μεγάλη τιμή να συνεργάζεται με τον Σύλλογο Παραμυθάδων Καβάλας και ασφαλώς όλες του οι συλλογές θα είναι πάντα στη διάθεση του Συλλόγου.

Επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ για μια ακόμη φορά και να σας παροτρύνω να συνεχίσετε το θεάρεστο αυτό έργο της πολύπλευρης προσφοράς στα παιδιά μέσα από το παραμύθι.

Συνεχίστε την προσπάθεια αυτή γιατί τα παιδιά της Καβάλας σας χρειάζονται. Συνεχίστε γιατί τα παιδιά της Μακεδονίας και της Θράκης σας έχουν ανάγκη. Συνεχίστε γιατί τα παιδιά της Ελλάδας σας περιμένουν….»

Παύλος Μπαλογιάννης

Πρόεδρος

του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας

Καλαμπάκας

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Ο «Θερσίτης» χάρισε γέλιο και έκλεψε καρδιές στην Καβάλα!

Στο πλαίσιο εκδηλώσεων «Μια ζωή παραμύθι» από 23 έως 28 Μαΐου μας τίμησε με τη συμμετοχή του ο θίασος σκιών «ο Θερσίτης» του Ανδρέα Δερμάτη από την Αίγινα.

Ο ανεπανάληπτος καραγκιοζοπαίχτης-παραμυθοποιός διασκεύασε το παραμύθι του Χ. Κ. ’Αντερσεν «Ό,τι κάνει ο γέρος μου καλά καμωμένο» για τις ανάγκες των εκδηλώσεων μας και το μετέφερε στον κόσμο του Καραγκιόζη με τίτλο «Ό,τι κάνει ο Καραγκιόζης καλά καμωμένο».

Έτσι λοιπόν την Τρίτη 26 και την Τετάρτη 27 Μαΐου 2015 μικροί και μεγάλοι φίλοι μας απόλαυσαν μιάμιση ώρα γέλιου και ειδικά οι μεγάλοι ταξίδεψαν πίσω στην παιδική τους ηλικία με ιδιαίτερη συγκίνηση.

Επίσης τη Δευτέρα 25 Μαΐου 2015 δόθηκαν δύο παραστάσεις, μία για τα νηπιαγωγεία με τίτλο «Ο Καραγκιόζης και η κούνια του» και μία για τα δημοτικά σχολεία. Για τα δεύτερα επιλέχθηκαν αστείες και διδακτικές ιστορίες του Καραγκιόζη, ανάλογες με την ηλικία των παιδιών. Ο αγαπημένος μας καραγκιοζοπαίκτης και οι συνεργάτες του καθήλωσαν με τρόπο μαγικό τους μικρούς θαυμαστές τους με την εξαιρετική δουλειά τους και όχι μόνο αυτό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το τέλος της παράστασης ο Ανδρέας Δερμάτης ξεναγούσε τα παιδιά πίσω από τον μπερντέ, ικανοποιώντας έτσι ένα μεγάλο αποθημένο των παιδιών που θέλανε να δούνε και να περιεργαστούνε από κοντά τις φιγούρες των αγαπημένων τους ηρώων.

Ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας αυτόν τον απίστευτο μάγο-καλλιτέχνη και το θίασο του για τις ξεχωριστές στιγμές που μας χάρισαν με το ταλέντο και το μεράκι τους.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

«Το σκλαβί» – Ένα παραμύθι, οχτώ αφηγητές και πέντε μουσικοί!

ΤΟ ΣΚΛΑΒΙ 2Ένα παραμύθι, «το σκλαβί», έφερε κοντά 14 ανθρώπους τους τελευταίους 5 μήνες περίπου. Αφηγητές και μουσικοί σε μια ξεχωριστή αφηγηματική παρουσίαση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μια ζωή παραμύθι» που συνδιοργάνωσαν η Ομάδα Μελέτης, Διατήρησης και Διάδοσης του Λαϊκού Παραμυθιού και Παιχνιδιού «Οι Παραμυθάδες» και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Καβάλας. Το θεατράκι του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών που φιλοξένησε την παράσταση γέμισε με φίλους και στις δύο παραστάσεις που ήρθαν και μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Και το παραμύθι ξεκινάει….«Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα της αφεντιάς σας…»

Δυο αδέρφια, ένα βασιλόπουλο κι ένα σκλαβί θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι για να βρούνε την πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου. Στο δρόμο τους, τα εμπόδια δεν θα είναι λίγα. Θα «φλερτάρουν» με το θάνατο μέχρι να συναντήσουν την πιο όμορφη του κόσμου.

Ποιος από τους δύο θα την πάρει για γυναίκα του; Τι κακό θα πάθει ο άλλος;

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Οι άνθρωποι

Η μικρή διασκευή και η απόδοση από την καθαρεύουσα έγινε από το μέλος μας Χρήστο Τσίρκα.

Την εκμάθηση των κρουστών οργάνων στους παραμυθάδες όλους αυτούς τους μήνες, την μουσική σύνθεση και επιμέλεια, καθώς και τον συντονισμό και ενορχήστρωση, έχει το μέλος μας και αξιόλογος μουσικός, Μανώλης Παργιεντάκης.

Στην αφήγηση ήταν ο Χρήστος Τσίρκας ενώ τους χαρακτήρες του παραμυθιού απέδωσαν οι:

Κούφτα Γεσθημανή, Μίχα Μέλη, Παπακωνσταντίνου Μαρία, Ράπτη Αδελαϊδα, Σπαθάρη Φωτεινή, Τσιφλίδου Αρετή, Χαριζάνη Μαρία

Πρόκληση και ενδιαφέρον στην όλη παρουσίαση αποτέλεσαν όμως και οι μουσικοί μας. Μια μοναδική συνύπαρξη που μας ταξίδεψε πρωτόγνωρα σε άγνωστα μονοπάτια. Πιο συγκεκριμένα:

Αρσονιάδης Δημήτρης: Λάφτα και χερατί ντοτάρ.

Θεοφιλίδης Χριστόδουλος: Ταμπουρά.

Κάρουστα Σταυρούλα: Μπεντίρ, τόμπακ.

Κουφού Γιάννης: Καβάλι και κλαρίνο.

Παργεντάκης Μανώλης: Ούτι, κοτσχάρτζα, αφγανικό ραμπάπ, σετάρ.

Μπεντίρ και νταφ παίξαν κι οι παραμυθάδες: Ράπτη Αδελαϊδα, Σπαθάρη Φωτεινή, Τσίρκας Χρήστος και Τσιφλίδου Αρετή.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί και πάλι την Κυριακή 31 Μαϊου στις 21:00 στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου» στο πλαίσιο «Μέρες ερασιτεχνικού θεάτρου» που διοργανώνει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας. Στην συγκεκριμένη παράσταση θα συμμετέχουν επιπλέον και οι παραμυθάδες : Βαβαλέσκου Θεοδώρα και Μπουγά Μαρία!

Ευχαριστούμε τον Μάκη Μακρή για τις εξαιρετικές του φωτογραφίες!

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Όμορφος επίλογος στο κινηματογραφικό εργαστήριο του Βασίλη Λουλέ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή το κινηματογραφικό εργαστήριο του βραβευμένου σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ με θέμα «Προφορική μαρτυρία και αφήγηση στο ντοκιμαντέρ» στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μια ζωή παραμύθι» που συνδιοργάνωσαν η Ομάδα Μελέτης, Διατήρησης και Διάδοσης του Λαϊκού Παραμυθιού και Παιχνιδιού «Οι Παραμυθάδες» και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας.

Όλοι οι συμμετέχοντες βάλαμε κέφι, μεράκι, φαντασία και με οδηγό την εμπειρία του σκηνοθέτη και εισηγητή μας, Βασίλη Λουλέ, ταξιδέψαμε στο μαγευτικό κόσμο του σύγχρονου ντοκιμαντέρ.

Ήταν ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο με βραβευμένες προβολές, ομαδικές βιωματικές ασκήσεις και προσωπικές ιστορίες και αφηγήσεις. Μιας και οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες προέρχονταν από τον κλάδο των εκπαιδευτικών εστιάσαμε την προσοχή μας στα πλεονεκτήματα του ντοκιμαντέρ στην εκπαίδευση και πως μπορούν αυτά να αξιοποιηθούν μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο.

Παρακολουθήσαμε και αναλύσαμε τρεις αξιόλογες ταινίες σε σκηνοθεσία του Βασίλη Λουλέ:

  1. Συναντήσεις με τη μητέρα μου Λέλα Καραγιάννη
  2. Φιλιά εις τα παιδιά
  3. Θηλειά

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το βράδυ του Σαββάτου μεταφερθήκαμε στο θεατράκι της «Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών» όπου και παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ «Πέρασα κι εγώ από ‘κει κι είχα παπούτσια από χαρτί».

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Λουλέ Βασίλη για την μοναδική αυτή εμπειρία και ελπίζουμε να τον ξανασυναντήσουμε σύντομα!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες:

Ο καλύτερος Καραγκιόζης στο «Μια ζωή παραμύθι»

paramythi Karagiozis afissa InternetΚαθοδόν για την Καβάλα και για το εξαήμερο εκδηλώσεων «Μια ζωή παραμύθι», βρίσκεται ο αγαπημένος ήρωας μικρών και μεγάλων που ακούει στο όνομα Καραγκιόζης. Η λαϊκή αυτή φιγούρα του βασανισμένου ανθρώπου που όμως ποτέ δεν χάνει το χιούμορ του, θα μοιραστεί μαζί μας τις αστείες αλλά και διδακτικές ιστορίες την Τρίτη 26 και την Τετάρτη 27 Μαϊου 2015 στις 18:00 στο κινηματοθέατρο OSCAR.

Είναι γεγονός, ότι αρχικά ο Καραγκιόζης δεν ήθελε να έρθει…ήτανε βλέπετε καλεσμένος στο σεράι του Πασά για να σκουπίσει τα πιάτα τους με τη γλώσσα του, αλλά ένας κοινός μας φίλος, ο Ανδρέας Δερμάτης, τον κατάφερε και του άλλαξε τα μυαλά.

Ο Ανδρέας Δερμάτης είναι ένας από τους καλύτερους -αν όχι ο καλύτερος- εν ζωή καργκιοζοπαίχτες στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Δημιουργός του θιάσου σκιών «Ο Θερσίτης», αλλά και της ονειρομηχανής και της παραμυθιέρας (τεχνικές που σύντομα θα τις παρουσιάσει και στην Καβάλα). Ο Ανδρέας ανεβαίνει στην Καβάλα με τους συνεργάτες του για να μας παρουσιάσει ένα έργο κατά παραγγελία για το εξαήμερο των εκδηλώσεών μας. Πρόκειται για το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «ό,τι κάμει ο γέρος μου, καλά καμωμένο», το οποίο και μεταφέρει στον κόσμο του καραγκιόζη με τον τίτλο «ό,τι κάμει ο καραγκιόζης μου, καλά καμωμένο».10997608_442668629218839_5899027342352455365_o

Σας περιμένουμε λοιπόν την Τρίτη και την Τετάρτη το απόγευμα στις 6 για να γελάσουμε αλλά και να μάθουμε!

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

«Οι μουζικάντες» στο 17ο Δημοτικό

Στο 17ο Δημοτικό σχολείο Καβάλας βρεθήκαμε σήμερα η ομάδα των Παραμυθάδων μετά από πρόσκληση που μας έγινε. Μόλις φτάσαμε λίγο μετά τις 10:30, κατευθυνθήκαμε στον χώρο που θα παρουσιάζαμε το παραμύθι μας και τον διαμορφώσαμε κατάλληλα μαζί με τους ευγενικούς βοηθούς μας. Γύρω στις 10:45 μαθητές όλων των τάξεων -σε δύο παρτίδες- μας καλωσόρισαν θερμά και το παραμύθι ξεκίνησε. Μετά το τέλος της αφήγησης συζητήσαμε με τα παιδιά τι μας άρεσε στο παραμύθι και τι όχι. Οι απαντήσεις που πήραμε μας εξέπληξαν θετικά. Ήταν από τις λίγες φορές που τα παιδιά εστίασαν στην φιλία, στην προσπάθεια και στην επίτευξη του ονείρου που είχαν τα τέσσερα ζώα μας με «αρχηγό» τον γάιδαρο.

Αφού λοιπόν σχολιάσαμε το παραμύθι σειρά είχε η δραματοποίηση. Η αίθουσα γέμισε με σκυλάκια κουρασμένα, ναζιάρες γατούλες, λυπημένα κοκοράκια και αισιόδοξα γαϊδουράκια.

Ήταν μια από τις πιο όμορφες επισκέψεις μας. Ευχαριστούμε τους δασκάλους για την πρόσκληση και ευχόμαστε τα παιδιά να έχουν πάντα αυτή την ζωντάνια και την ευαισθησία.

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Ράπτη Αδελαίδα, Τσιφλίδου Αρετή και Χαριζάνη Μαρία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Blog στο WordPress.com.