Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Επίσκεψη της Ομάδας των Παραμυθάδων στον Πετεινό Ξάνθης

Της Παραμυθο-ανταποκρίτριάς μας Αρετής Τσιφλίδου

Με ιδιαίτερη χαρά το αγαπημένο μας παραμύθι «Οι Μουζικάντες» ταξίδεψε στο χωριό Πετεινός της γειτονική Ξάνθης χθες Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016. Μόλις φτάσαμε αντικρίσαμε τα παιδάκια να ξεφαντώνουν με χορό και δυνατή μουσική. Ξεκινήσαμε την γνωριμία μας λοιπόν με πολύ χορό και τραγούδι. Μετά και αφού γνωριστήκαμε με τους λιλιπούτειους φίλους μας άρχισε το παραμύθι με τα τέσσερα γέρικα ζωάκια.
Το ακροατήριό μας, παρακολούθησε απορροφημένο την αφήγηση και μετά ακολούθησε η καθιερωμένη κουβεντούλα μαζί τους, αφήνοντας τους κάποια μηνύματα για την αγάπη προς τα ζώα, το κυνήγι των ονείρων που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε και το ρόλο της φιλίας σε όλες τις ηλικίες.
Ακολούθησε το σχετικό τραγούδι όπου με πολλή χαρά συμμετείχαν οι μικροί μας φίλοι και έπειτα αφιερώσαμε την υπόλοιπη ώρα σε Χριστουγεννιάτικα θέματα. Μιλήσαμε για τους καλικάτζαρους που πρώτη φορά οι πιο πολλοί ακούγανε, αφηγηθήκαμε τα παραμύθια «ο παπουτσής και τα ξωτικά» και «οι τρεις γέροντες» και τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Ο φωτογράφος της παρέας μας είχε μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όπου κάποια παιδιά θέλησαν να δοκιμάσουν το ταλέντο τους στην φωτογράφιση και πήραν πρωτοβουλία και τον βοήθησαν με το έργο του. Τέλος χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι «Τα τρία ζώα», μετά από αρκετές πρόβες, λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών, που παρόλο που το έπαιξαν για πρώτη φορά αποδείχτηκαν πολύ δυνατοί παίκτες.
Η επίσκεψη μας έκλεισε με τραγούδια που μας αφιέρωσαν και φυσικά με ξεφάντωμα και χορό!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το προσωπικό του παιδικού σταθμού για την τόσο ζεστή φιλοξενία και την περιποίηση τους.
Στο ταξίδι αυτό συμμετείχαν οι παραμυθάδες Ράπτη Αδελαΐδα, Τσιφλίδου Αρετή, Τσομπανόπουλος Απόστολος και Χαριζάνη Μαρία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Με παραμύθια για τον σεβασμό στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας

Της παραμυθο-ανταποκρίτριας μας Αδελαϊς Ράπτη.

Μία αγαπημένη δράση των Παραμυθάδων, αυτή της αφήγησης παραμυθιών στην Δημοτική Βιβλιοθήκη, ξεκίνησε χθες με θέμα τον σεβασμό. Η σχέση μας με την Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας κρατάει περίπου όσο και τα χρόνια της ύπαρξής μας και είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για εμάς η επαφή με τα παιδιά που μας επισκέπτονται στις συγκεκριμένες δράσεις.
Χθες λοιπόν κάναμε την αρχή για τη νέα περίοδο με ένα θέμα που αρχικά θεωρήσαμε δύσκολο να περάσουμε στα παιδιά, δηλαδή τον σεβασμό. Όμως ο πλούτος των λαϊκών παραμυθιών είναι αστείρευτος!

Έτσι λοιπόν με ένα παραδοσιακό παραμύθι της Σκύρου «Το φτωχό καλό παιδί» ξεκίνησε η εκδήλωσή μας. Στην συνέχεια ακούστηκαν τα παραμύθια «το Αηδόνι του βασιλιά», «ο κάβουρας και το φίδι», «η ξιπασμένη νυχτερίδα» και «τα τρία βασιλόπουλα».

Στην συνέχεια, οι μικροί μας φίλοι ζωγράφισαν και έγραψαν επάνω σε λωρίδες χαρτιού ό,τι τους εντυπωσίασε από τα παραμύθια. Οι λωρίδες κολλήθηκαν, σχηματίζοντας βραχιόλια τα οποία και ενώθηκαν μεταξύ τους, δημιουργώντας έτσι την «αλυσίδα του σεβασμού».
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση είδαμε μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές παιδιών, πράγμα που μας χαροποίησε ιδιαίτερα!
Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες:
Τάσος Καπατζιάς, Μέλη Μίχα, Αδελαΐς Ράπτη, Χρήστος Τσίρκας και Αρετή Τσιφλίδου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Οι Παραμυθάδες ηχογραφούν…

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας Χρήστου Π. Τσίρκα

Τα σκαλοπάτια της ΕΡΑ Καβάλας ανέβηκαν χθες το μεσημέρι μέλη της ομάδας των Παραμυθάδων. Εκεί τους περίμεναν η δημοσιογράφος Ρένα Πανταζόγλου και ο ηχολήπτης Νίκος Χιονίδης για έναν και μόνο λόγο. Την ηχογράφηση χριστουγεννιάτικων παραμυθιών με σκοπό την μετάδοσή τους την περίοδο των γιορτών.

Η Μέλη Μίχα, η Αδελαϊδα Ράπτη, ο Χρήστος Τσίρκας και η Μαρία Χαριζάνη ηχογράφησαν τρία παραμύθια. Ένα ελληνικό της προφορικής μας παράδοσης (Συμφωνία με έναν καλικάντζαρο), ένα γερμανικό –των αδερφών Γκριμ (Ο παπουτσής και τα ξωτικά) και ένα δανέζικο -του Χ.Κ. Άντερσεν (Το κοριτσάκι με τα σπίρτα).

Τα παραμύθια θα «ντυθούν» μουσικά και θα φιλοξενηθούν από τον «αέρα» της ΕΡΑ την περίοδο των γιορτών του δωδεκαημέρου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Προσεχώς: Επισκεπτόμαστε την Δημοτική Βιβλιοθήκη με παραμύθια που μιλάνε για σεβασμό!

Χειμωνιάζει σιγά-σιγά. Οι Παραμυθάδες έχουμε δεύτερο σπίτι μας για τον χειμώνα, τις παιδικές βιβλιοθήκες του δήμου Καβάλας. Το ξεκίνημά μας όμως θα πραγματοποιηθεί στο παιδικό τμήμα της Κεντρικής, δηλαδή στον 3ο όροφο.

Πιο συγκεκριμένα, την ερχόμενη Τετάρτη 23 Νοεμβρίου, στις 18:00 περιμένουμε τους μικρούς αλλά και τους μεγάλους φίλους μας για να ταξιδέψουμε μαζί στον όμορφο κόσμο των παραμυθιών. Οι αφηγήσεις μας όπως κάθε χρόνο θα έχουν κάποια θεματική παρουσίαση. Για τον Νοέμβριο το θέμα μας είναι ο σεβασμός:

Σας περιμένουμε λοιπόν. Είσοδος: Ελεύθερη!

%ce%b1%cf%86%ce%af%cf%83%ce%b1-%cf%83%ce%b5%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Παίζοντας με «Το Χαμόγελο του παιδιού» στη Θεσσαλονίκη

Την Κυριακή το πρωί ξεκινήσαμε για να συναντήσουμε, και πάλι στη Θεσσαλονίκη, τους φίλους μας από το «Χαμόγελο του παιδιού» (με το οποίο έχουμε συνεργαστεί ήδη αρκετές φορές και χαιρόμαστε πάντα να ξαναβρισκόμαστε με τους ανθρώπους του) και να παίξουμε μαζί με τα παιδιά που θα ήταν εκεί, παραδοσιακά παιχνίδια της γειτονιάς και της αυλής· από αυτά δηλαδή που παίζαμε κι εμείς μικροί.

Περίπου δύο ώρες μετά, φτάσαμε στην ηλιόλουστη πλατεία Αγίας Σοφίας, όπου βρίσκεται το περίπτερο του Χαμόγελου και, λίγο μετά, αρχίσαμε να παίζουμε μαζί με τα παιδιά που ήρθαν να μας κάνουν παρέα. Το κουτσό, το μαντηλάκι, το «1-2-3 κόκκινο φως» και το σπασμένο τηλέφωνο, το καθένα με τη σειρά του, μας κράτησαν απασχολημένους για αρκετή ώρα και, όταν κουραστήκαμε, είπαμε και το παραμύθι με τους «3 γρίφους» για να ξεκουραστούμε και λίγο.

Στο τέλος, κάποια παιδιά κάθισαν κάτω από την ομπρέλα και άρχισαν να ζωγραφίζουν, ενώ εμείς συζητήσαμε για λίγο με τις φίλες μας από το Χαμόγελο, πριν ανανεώσουμε το ραντεβού μας για κάποια άλλη εκδήλωση στο μέλλον και αποχαιρετιστούμε.

Θα θέλαμε, με την ευκαιρία, να ευχαριστήσουμε για τη φιλοξενία την Κυριακή Κασαπίδου, τη Θεοδώρα Αργυροπούλου, τη Γιώτα και τη Μίνα από το Χαμόγελο που μας υποδέχτηκαν και μας βοήθησαν, καθώς και το καφέ-μπαρ «Franco’s» που, ως χορηγός, φρόντισε για το ταξίδι μας στη Θεσσαλονίκη και, τέλος, να αναφέρουμε ότι συμμετείχαν από την ομάδα μας οι Μαρία Μπουγά, Χρήστος Τσίρκας, Μαρία Χαριζάνη και ο υπογράφων.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Στο 2ο Φεστιβάλ Κεραμικής «Γαία»!

Στον χώρο της Παλιάς Μουσικής διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά το Φεστιβάλ Κεραμικής «Γαία» από το εργαστήρι της φίλης μας Στέλλας Ρόκκου, σε συνεργασία με τον δραστήριο Πολιτιστικό σύλλογο Παναγίας «το Κάστρο».
Η ομάδα των Παραμυθάδων, με ιδιαίτερη χαρά, βρέθηκε και πάλι στο πλευρό τους με παραμύθια και ιστορίες που μιλούσαν για στάμνες, αγγειοπλάστες, κεραμίδια και πηλό. Με χαρά μας είδαμε πως ανάμεσα στους μικρούς μας ακροατές υπήρξαν και ενήλικες που έδειξαν να απολαμβάνουν τα μονοπάτια των παραμυθιών τόσο όσο και τα παιδιά!
Πέρα όμως από τον ενεργό μας ρόλο σαν αφηγητές και όσο τα παιδιά ήταν απασχολημένα στα δημιουργικά εργαστήρια, βρήκαμε την ευκαιρία να… παίξουμε. Με την καθοδήγηση της ψυχολόγου Νέλλης Γεωργιάδου συμμετείχαμε στο παιχνίδι επικοινωνίας και εμπιστοσύνης. Ενθουσιαστήκαμε ! Βλέπετε οι ψυχές μας μένουν πάντα παιδικές!
Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες:

Κούφτα Γεσθημανή, Μίχα Μέλη, Μπουγά Μαρία, Ράπτη Αδελαϊδα, Τσαπανίδου Ζωή, Τσίρκας Χρήστος, Τσιφλίδου Αρετή, και Χαριζάνη Μαρία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, η πρώτη φθινοπωρινή συνάντηση της ομάδας των «Παραμυθάδων»!

Βλέποντας το καλοκαίρι να φεύγει κι έχοντας γεμίσει τις «μπαταρίες» μας από ενέργεια, η ομάδα των «Παραμυθάδων» θα πραγματοποιήσουμε την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου, την πρώτη μας φθινοπωρινή συνάντηση στις 19:00 στο «παραμυθόσπιτο» (Εμμ. Μπενάκη 43).

Εγγραφές νέων μέλων

Περιμένουμε να υποδεχτούμε νέους φίλους που έχουν αγάπη για το παραμύθι της προφορικής παράδοσης και επιθυμούν να ενταχθούν στην ομάδα και τις δράσεις μας. Φέτος ανεβάζουμε τον πήχη ψηλότερα και τα νέα μέλη, οι φίλοι που θα συνταξιδέψουμε, αναμένεται να δώσουν νέο και δυνατότερο άνεμο. Στην ομάδα μας, πάντα υπάρχει χώρος για περισσότερους. Αφηγητές, εμψυχωτές για παιχνίδια, άτομα που ενδιαφέρονται για την έρευνα, ερασιτέχνες ή επαγγελματίες μουσικοί, είναι κάποιες από τις ιδιότητες προς ενασχόληση!

Δράσεις για παιδιά

Ο χειμώνας μας θα είναι συγκεκριμένος. Οπωσδήποτε θα επικεντρωθούμε στις μηνιαίες επισκέψεις μας στις παιδικές βιβλιοθήκες αλλά και στο παιδικό τμήμα της κεντρικής.

Επίσης θα επιλέξουμε το παραμύθι που θα κληθούμε να διασκευάσουμε και να μεταφέρουμε στο σανίδι με την μορφή θεατρικής παράστασης.

Τέλος, θα συζητήσουμε και θα αποφασίσουμε για τυχόν συνεργασίες με άλλους συλλόγους και φορείς για την διάρκεια του χρόνου που θα τρέχει.

5ος χρόνος ζωής!

Μπήκαμε αισίως στον 5ο χρόνο της λειτουργίας μας και οι απαιτήσεις του κόσμου από εμάς είναι αυστηρές. Το ίδιο όμως και οι δικές μας απαιτήσεις για εμάς. Αυτή τη χρονιά θα αλλάξουν πολλά…

παραμυθαδες 4

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Προσεχώς: Συμμετέχουμε στο 2ο Φεστιβάλ Κεραμικής «Γαία»!

%ce%b1%cf%86%ce%af%cf%83%ce%b1-2%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%b1%ce%bb-%ce%b3%ce%b1%ce%b9%ce%b1Αύριο Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου, συμμετέχουμε στο 2ο Φεστιβάλ κεραμικής «Γαία» που θα πραγματοποιηθεί στον χώρο της Παλιάς Μουσικής (Τζαμί Χαλίλ Μπέη) από τις 17:00 το απόγευμα.

Το φεστιβάλ διοργανώνεται από το εργαστήρι κεραμικής της Στέλλας Ρόκκου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Παναγίας «Το κάστρο».

Θα περιλαμβάνει διάφορα εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους με σκοπό να έρθουν σε επαφή με την τέχνη της κεραμικής.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Παιχνίδια με τον πηλό, με την κεραμίστρια Στέλλα Ρόκκου
  • Χειροτεχνίες, με την παιδαγωγό Όλγα Μαστοράκη
  • Φυσική Καλλιέργια με σβώλους, με τη γεωπόνο Γιούλα Καραβίτη
  • Ανασκαφές και ευρήματα, με την αρχαιολόγο Δήμητρα Μαλαμίδου
  • Εργαστήρι επικοινωνίας και εμπιστοσύνης, με τη ψυχολόγο Νέλλη Γεωργιάδου
  • Ιστορίες και παραμύθια με τους Παραμυθάδες
  • Έκθεση Κεραμικών έργων, των μαθητών της σχολής Γαία
  • Έκθεση φωτογραφίας
  • Προβολή βίντεο
20150928-Gaia-10

Από την συμμετοχή μας στο 1ο Φεστιβάλ Κεραμικής «Γαία»

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Προσεχώς: Με το «Χαμόγελο του παιδιού» στον πεζόδρομο της Ερμού στην Θεσσαλονίκη!

Αύριο Κυριακή, «Οι Παραμυθάδες» θα βρισκόμαστε στο περίπτερο του εθελοντικού οργανισμού «το χαμόγελο του παιδιού» στην Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα στην συμβολή της οδού Ερμού με τον Ιερό Καθεδρικό Ναό της Του Θεού Σοφίας.

Εμείς θα είμαστε οπλισμένοι με διάθεση για παιχνίδι μιας και ο χειμώνας με τις υποχρεώσεις του θα μας το στερήσει. Θα έχουμε όμως μαζί μας και κάποια παραμύθια για τα παιδιά που θέλουν να ακούσουν.

Παράλληλα οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα είτε να ενημερωθούν για τις δράσεις και την εκστρατεία αφύπνισης και ενημέρωσης του «χαμόγελου» γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο, αλλά και να ενισχύσουν τον οργανισμό αγοράζοντας σχολικά είδη.

Σας περιμένουμε λοιπόν να διασκεδάσουμε και να ψυχαγωγηθούμε από τις 11:00 έως τις 15:00…όρεξη να έχετε μόνο!

20160729_203026

Από εκδήλωση με το «χαμόγελο» στην Νέα Ηρακλείτσα Καβάλας

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,,, | Σχολιάστε

Με παιχνίδια και παραμύθια στο «Wheeling2help»!

Στην πρόσκληση να συμμετέχουμε στην φιλανθρωπική δράση «weelling2help», η ομάδα των Παραμυθάδων ανταποκρίθηκε άμεσα. Αυτήν την φορά το διαφορετικό από άλλες αντίστοιχες δράσεις που συμμετείχε η ομάδα ήταν ότι έπρεπε να προσαρμόσουμε τις επιλογές μας έτσι ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία (ΑΜΕΑ).
Έτσι, στις 13 του Σεπτέμβρη, πιστοί στο ραντεβού μας, βρεθήκαμε στον χώρο της παραλίας που είχε διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο που, όχι μόνο στα παιδιά, αλλά και σε μας τους μεγαλύτερους δημιούργησε ένα αίσθημα ευφορίας.

Αν και στην αρχή, λόγω της έντονης ακόμη ζέστης, δεν είχαμε συμμετοχές παιδιών, με το που έπεσε ο ήλιος όμως, οι μικροί μας φίλοι έδωσαν το παρόν.

Ξεκινήσαμε λοιπόν με παιχνίδια όπως το «σκάστε το μπαλόνι», «τυφλόμυγα», «οι φάροι». Στα δυο τελευταία παιχνίδια τα παιδιά έπαιξαν με δεμένα τα μάτια. Μόνο με την βοήθεια της ακοής και της αφής έφταναν στο τέλος του παιχνιδιού. Κουρασμένα στο τέλος, τα παιδιά ξάπλωσαν στις μαξιλάρες και την σκυτάλη πήραν τα παραμύθια μας.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες : Καπατζιάς Τάσος, Κούφτα Γεσθημανή, Μίχα Μέλη, Μπουγά Μαρία, Ράπτη Αδελαϊδα, Τσαπανίδου Ζωή, Τσίρκας Χρήστος, Τσίρμπα Κατερίνα, Τσιφλίδου Αρετή, Τσομπανόπουλος Απόστολος και Χαριζάνη Μαρία.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.