Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις των Παραμυθάδων

Προσεχώς: Η «Κάλλω και οι καλικάντζαροι» επισκέπτονται την Ξάνθη!

Παιδική Πολιτεία 1Αυτήν την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου, θα βρεθούμε στην Ξάνθη καλεσμένοι από τον παιδικό σταθμό «Παιδική πολιτεία». Θα συμμετέχουμε στην Χριστουγεννιάτικη αγορά αγάπης, παρουσιάζοντας το παραμύθι του δωδεκαημέρου, «Η Κάλλω και οι καλικάντζαροι», παρέα με τον μουσικό μας, Μανώλη Παργεντάκη. Παιδική πολιτεία 2

 

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Με το 2ο και 3ο ταξίδι του Σεβάχ!

20151129_140332

Αναμνηστική φωτογραφία από τον γυναικωνίτη στο Μουσείο του Μοχάμετ Άλι

Για δεύτερη συνεχόμενη Κυριακή βρεθήκαμε στο Μουσείο του Μοχάμετ Άλι. Χθες, αφηγηθήκαμε το δεύτερο και τρίτο ταξίδι του Σεβάχ του θαλασσινού. Μαζί με τον πολυμήχανο ήρωα της ανατολής, αντιμετωπίσαμε το τεράστιο πουλί ροκ. Βρεθήκαμε στην κοιλάδα των διαμαντιών και καταφέραμε να διαφύγουμε από εκεί σώοι, χωρίς να γίνουμε μεζές στα τεράστια φίδια που κατοικούσαν. Αντιμετωπίσαμε τον κακό κύκλωπα που σκοπό είχε να μας φάει, ενώ παραλίγο γλιτώσαμε από τις άγριες διαθέσεις των μικρόσωμων τριχωτών ανθρώπων που σκοτώνουν όποιον προσπαθεί να τους αντισταθεί. Περάσαμε από νησιά και χώρες και είδαμε την θάλασσα σε όλες τις διαθέσεις της…άγρια, μανιασμένη, γαλήνια, κλπ.

Κι όταν επιστρέψαμε στην βάση μας, στην Βαγδάτη, στην ασφάλεια του σπιτιού του Σεβάχ, πιάσαμε στα χέρια μας τις μπογιές, τα ψαλίδια, τις κόλες και τα χαρτιά. Με εμψυχώτρια την Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη, ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τον κύκλωπα της ιστορίας, καθώς και κοσμήματα από τα διαμάντια που έφερε πίσω ο Σεβάχ από την περίφημη κοιλάδα των διαμαντιών.

‘Ολοι είμασταν χαρούμενοι κι αποχαιρετιστήκαμε αφήνωντας το επόμενο ραντεβού μας, στην τύχη.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μοχάμετ Άλι, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Ράπτη Αδελαϊδα, Τσίρκας Χρήστος, Τσιφλίδου Αρετή και Τσομπανόπουλος Απόστολος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Επειδή όλα είναι ίδια, αλλά και τόσο διαφορετικά…

Στην τελευταία επίσκεψή μας στις παιδικές βιβλιοθήκες του Τιμίου Σταυρού και του Αγίου Λουκά, αμέσως μετά την αφήγηση των παραμυθιών, τα παιδιά κλήθηκαν να γεμίσουν με χρώματα την ίδια μαργαρίτα. Η φαντασία τους αποδείχτηκε απεριόριστη για άλλη μια φορά και ιδού το αποτέλεσμα!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Ζωγραφιές παιδιών, Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Η παραμυθένια πλευρά της διαφορετικότητας!

Άλλη μια επίσκεψή μας στις δύο παιδικές βιβλιοθήκες του δήμου Καβάλας ολοκληρώθηκε με ικανοποιητική προσέλευση παιδιών.Το θέμα για τον Νοέμβριο ήταν «Όλοι διαφορετικοί-Όλοι ίσοι» και πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης 25 Νοεμβρίου στις βιβλιοθήκες του Αγίου Λουκά και του Τιμίου Σταυρού.

Στον Άγιο Λουκά

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας Χρήστου Π. Τσίρκα

Η βροχή που ξέσπασε λίγο πριν τις 6 το απόγευμα, δεν στάθηκε εμπόδιο στους μικρούς μας φίλους για να απαιτήσουν από τους γονείς τους να τους φέρουν στο καθιερωμένο μας μηνιαίο ραντεβού. Γνωστές φατσούλες μας χαιρετούσαν κατά την διάρκεια της προσέλευσής τους, ενώ με χαρά αντικρίσαμε και κάποιους νέους επισκέπτες. Πιστοί και οι γονείς -κυρίως μαμάδες- που μένουν για να μας ακολουθήσουν παρέα στο παραμυθένιο ταξίδι.

Κι όταν η Ησυχία μπήκε στην παρέα μας, ξεκινήσαμε τα παραμύθια. «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας», «το ασχημόπαπο», «οι ιππότες των χρωμάτων», «η ξιπασμένη νυχτερίδα» και «ο γάμος του ποντικού».

Κι όταν τα παραμύθια «κοιμήθηκαν», πήραμε στα χέρια μπογιές και μαρκαδόρους, χαρτιά και σβήστρες. Διώξαμε την Ησυχία από την παρέα μας και φωνάξαμε την άλλη φίλη μας, την Φαντασία.

Τα παιδιά είχαν σαν θέμα μια μαργαρίτα και όλοι την ζωγράφισαν ξεχωριστή, πλουμιστή, πολύχρωμη, χαμογελαστή μα και θυμωμένη. Κι όταν τελείωσαν με το παρδαλό λουλούδι, πήραν λευκές κόλλες κι άρχισαν να ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους στιγμή από το παραμύθι που ξεχώρισαν (θα ακολουθήσει ανάρτηση με κάποιες από τις ζωγραφίες των παιδιών).

Κάπως έτσι αποχαιρετιστήκαμε και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για τον μήνα Δεκέμβριο, στις 30!

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Καπατζιάς Τάσος, Κούφτα Γεσθημανή, Τσίρκας Χρήστος και Χαριζάνη Μαρία!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στον Τίμιο Σταυρό

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας Απόστολου Π. Τσομπανόπουλου

Την Τετάρτη βρεθήκαμε και στην παιδική βιβλιοθήκη του Τιμίου Σταυρού όπου, αφού αρχικά κάναμε μία μικρή συζήτηση με τα παιδιά για τη διαφορετικότητα, διαβάσαμε τα παραμύθια: «Το μαύρο και το άσπρο παιδί», «Ο βασιλιάς αγκυλομύτης», «Οι εφτά χρωματιστοί ιππότες», «Η ξιπασμένη νυχτερίδα» και «Ο Σουβλομύτης και η βασιλοπούλα».

Μετά τα παραμύθια, ήρθε η ώρα της ζωγραφικής και τα παιδιά ζωγράφισαν την πολύχρωμη μαργαρίτα και ό,τι άλλο τους έκανε εντύπωση από τα παραμύθια που άκουσαν. Στο τέλος, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για τον επόμενο μήνα.

Στην παιδική βιβλιοθήκη του Τιμίου Σταυρού συμμετείχαν οι: Μέλη Μίχα, Αδελαΐς Ράπτη, Αρετή Τσιφλίδου και Απόστολος Τσομπανόπουλος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Προσεχώς: Με τον Σεβάχ, στο 2ο και 3ο ταξίδι του.

Sinbad 2th and 3rd adventureΜετά την πετυχημένη εκδήλωσή μας στο Μουσείο του Μoχάμεντ Άλι με την αφήγηση του πρώτου ταξιδιού του Σεβάχ του Θαλασσινού, αυτήν την Κυριακή 29 Νοεμβρίου σας καλούμε να συνεχίσουμε τις εξορμήσεις μας στην ανατολή.

Σηκώνουμε πανιά μαζί με τον Σεβάχ και την παρέα του και ταξιδεύουμε στην κοιλάδα των διαμαντιών, καθώς και στο νησί του κύκλωπα. Θα κοπιάσουμε πολύ μέχρι να γυρίσουμε πίσω σώοι, αλλά σίγουρα θα αποζημειωθούμε.

Οι διαδραστικές Κυριακές με αφήγηση των ταξιδιών του Σεβάχ αλλά και με εικαστικές δραστηριότητες για παιδιά δημοτικού, θα πραγματοποιηθούν στο Μουσείο Μοχάμεντ Άλι στην περιοχή της Παναγίας, στις 10:30 και 12:00.

Για περισσότερες πληροφορίες ή εγγραφές, στα τηλέφωνα:

2510 620151 και

2510 620515

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Με το πρώτο ταξίδι του Σεβάχ στο Μουσείο του Μωχάμεντ Άλι!

20151122_134226Κάτι αλλιώτικο είχε χθες το αεράκι που χάιδευε τα πρόσωπά μας ….να μας μπερδέψει ήθελε…..να νομίζουμε ότι είναι άνοιξη και όχι 22 του Νοέμβρη μήνα…και ο ήλιος συμμάχησε μαζί του και βγήκε γλυκός, ζεστός κι έστειλε αχτίδες παιχνιδιάρες να πάρουν την φαντασία μας και να μας πάνε ταξίδι….ταξίδι μακρινό σε μαγικούς τόπους.

Ανεβήκαμε μια πέτρινη σκάλα σε ένα παλιό όμορφο σπίτι. Το σπίτι του Μωχάμετ-Άλη, άνοιξε τον οντά του, τον γυναικωνίτη, εκεί που από παλιά οι γυναίκες του σπιτιού έλεγαν τα βράδια παραμύθια και ιστορίες. Αναμμένα κεριά, μουσική της Ανατολής, ήχοι από μπεντίρ, τα παιδιά ξαπλωμένα στα χράμια και η φωνή του παραμυθά έγινε μαγικό χαλί που ανεβήκαμε επάνω και μας οδήγησε στο αρχοντικό του Σεβάχ του Θαλασσινού.

Βρεθήκαμε ανάμεσα στους χαμάληδες της Βαγδάτης, σε ναύτες και καπεταναίους, σε φάλαινες – νησιά, σε άρχοντες δίκαιους.

Το παραμύθι τέλειωσε. Δεν θέλαμε να φύγουμε από την μαγεία. Όμως μια άλλη έκπληξη περίμενε τα παιδιά….μαρκαδόροι, τέμπερες, ξυλομπογιές και χρυσόσκονη. Γύρω-γύρω από τους σοφάδες οι μικροί ζωγράφοι αποτύπωσαν όσα με την φαντασία τους είδαν στο παραμυθο-ταξίδι τους. Το νησί-φάλαινα σχεδιάστηκε, κόπηκε και με ένα κομμάτι σπάγγου έγινε κρεμαστό στολίδι για τα παιδικά τους δωμάτια. Έτσι, για να θυμούνται ότι την άλλη Κυριακή θα βρεθούμε πάλι κοντά στον Σεβάχ τον Θαλασσινό για να τον ακολουθήσουμε στο δεύτερο ταξίδι του.

Συμμετείχαν οι παραμυθάδες: Τσίρκας Χρήστος στην αφήγηση.

Ράπτη Αδελαϊς, Τσιφλίδου Αρετή και Χαριζάνη Μαρία  στα μπεντίρ και νταφ.

Τσομπανόπουλος Απόστολος φωτογράφιση και τεχνική υποστήριξη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Προσεχώς: Ταξιδεύουμε στην ανατολή με παρέα τον Σεβάχ

Λίγο πρίν μπούμε στην περίοδο των Χριστουγέννων, οι «Παραμυθάδες» δεχτήκαμε μια πρόσκληση για ένα σύντομο ταξίδι στην ανατολή με όχημα όπως πάντα τα παραμύθια. Έτσι, από αυτήν την Κυριακή 22 Νοεμβρίου, σε συνεργασία με το «Ινστιτούτο Mohammed Ali» ανοίγουμε πανιά και μαζί με τον Σεβάχ τον θαλασσινό, ταξιδεύουμε να γνωρίσουμε τις μυθικές περιπέτειές του.

Οι διαδραστικές Κυριακές με αφήγηση των ταξιδιών του Σεβάχ αλλά και με εικαστικές δραστηριότητες για παιδιά δημοτικού, θα πραγματοποιηθούν στο Μουσείο Μοχάμεντ Άλι στην περιοχή της Παναγίας, στις 10:30 και 12:00.

Για περισσότερες πληροφορίες ή εγγραφές, στα τηλέφωνα:

2510 620151 και 2510 620515

afisa-sevax-curved-final-300dpi

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Προσεχώς: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»

oloi diaforetikoi oloi isoiΗ πολυμορφία και η ποικιλομορφία είναι χαρακτηριστικά της φύσης που μας περιβάλλει.

Τα χρώματα, οι ήχοι , οι μυρωδιές…

Από την άλλη η ανθρώπινη ύπαρξη!

Ποτέ δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει κάποιος ίδιος με κάποιον άλλο!

Ο καθένας μας είναι συνάμα τόσο ξεχωριστός και τόσο μοναδικός, όσο κανείς άλλος.

Ο σεβασμός λοιπόν στη διαφορετικότητα αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι που πρέπει να καλλιεργείται μέσα από την ενσυναίσθηση  καθόλη τη διάρκεια της ζωής μας.

Μαθαίνουμε να αγαπούμε και να σεβόμαστε το διαφορετικό!

Παραμύθια και ιστορίες για τη διαφορετικότητα θα αφηγηθούμε στους μικρούς μας φίλους, στις Παιδικές Βιβλιοθήκες του Τιμίου Σταυρού και του Αγίου Λουκά Την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 6 το απόγευμα!

Δηλώστε συμμετοχή και στην εκδήλωση στο facebook.

Σας περιμένουμε!

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,,,

Στην Θεσσαλονίκη με το «χαμόγελο του παιδιού»

Του παραμυθο-ανταποκριτή μας, Χρήστου Π. Τσίρκα

Hamogelo-Thessaloniki-20151101_135229Καλωσορίσαμε τον Νοέμβριο με ένα εγκάρδιο χαμόγελο! Ένα χαμόγελο που πηγάζει από την αστείρευτη ενέργεια του εθελοντικού οργανισμού «Το χαμόγελο του παιδιού».

Αποδεχτήκαμε την πρόσκληση και την Κυριακή 1η Νοεμβρίου, βρεθήκαμε στην Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο «mediterranean cosmos». Εκεί μας υποδέχτηκε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο η συντονίστρια του οργανισμού για την βόρεια Ελλάδα, Βάσω Πετρίδου, αλλά και οι εθελόντριες της δράσης.

Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι κι αφού τα παιδιά άρχισαν γεμίζουν τον χώρο με τις φωνές τους, αναλλάβαμε δράση. Παραμύθια, κατασκευές, ζωγραφική, χαμόγελα, πειράγματα και ζαβολιές.

Αρκετός κόσμος περνούσε αριστερά ή δεξιά μας. Κάποιοι μας παρατηρούσαν στα γρήγορα. Άλλοι, πιο περίεργοι, σταματούσαν και προσπαθούσαν να καταλάβουν τί γίνεται. Κι άλλοι, οδηγούσαν τα παιδιά τους προς εμάς για να πάρουν μέρος στο παραμυθένιο παιχνίδι μας.

Μα η ώρα πέρασε, μεσημέριασε για τα καλά. Εθελοντές και παραμυθάδες αποχαιρετιστήκαμε με την ευχή και υπόσχεση να ανταμώσουμε και πάλι σύντομα. Ένα αναμνηστικό μπρελόκ ή μαγνητάκι, μαζί με πολλές-πολλές εικόνες παιδικών χαμόγελων ήταν τα δώρα που πήραμε φεύγοντας!

Καλή, σύντομη αντάμωση και καλή δύναμη στο θεάρεστο έργο σας!

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Καπατζιά Εύη, Καπατζιάς Τάσος, Κουμανίδου Κατερίνα, Κούφτα Γεσθημανή, Μίχα Μέλη, Μπασδάρα Ελένη, Μπουγά Μαρία, Παπακωνσταντίνου Μαρία, Πετρόπουλος Θοδωρής, Πετροπούλου Ζηνοβία, Ράπτη Αδελαϊδα, Σιδηροπούλου Κωνσταντίνα, Τσίρκας Χρήστος και Τσομπανόπουλος Απόστολος!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Στην Πανελλήνια Δράση Προσκοπικών Δικτύων

Πρόσκοποι και Παραμυθάδες σε αναμνηστική φωτογραφία

Πρόσκοποι και Παραμυθάδες σε αναμνηστική φωτογραφία

Ο Οκτώβριος μας αποχαιρέτισε με μια ξεχωριστή εμπειρία. Συμμετείχαμε στην Πανελλήνια Δράση Προσκοπικών Δικτύων που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Καρβάλη το διάστημα 24 με 28 Οκτωβρίου 2015. Εκεί, συγκεντρώθηκαν πρόσκοποι ηλικίας 18 έως και 30 ετών, από διάφορα σημεία της Ελλάδας και συμμετείχαν σε διάφορα εκπαιδευτικά εργαστήρια. Το κοινό στοιχείο τους ήταν, ότι κάποια στιγμή είχαν διακόψει την συμμετοχή τους στις δράσεις του Σώματος και με την συνάντηση αυτή, επεδίωξαν την επανασύνδεσή τους.

«Οι Παραμυθάδες» κληθήκαμε να διεξάγουμε το εργαστήρι του παραμυθιού. Πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς. Θέλουμε να πιστεύουμε όμως ότι το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό.

Πιο συγκεκριμένα, φτάσαμε στον χώρο τους το απόγευμα της Κυριακής, της 25ης Οκτωβρίου. Η ζεστή υποδοχή τους μας βοήθησε, δίνοντάς μας την σκυτάλη για να μοιραστούμε μαζί τους τα αγαπημένα παραμύθια μας. Κι έπειτα, να μιλήσουμε για τα παραμύθια, τα αφηγηματικά μέσα, την ανάγκη για την διάδοση των παραμυθιών. Παίξαμε όλοι μαζί, δημιουργώντας το δικό μας παραμύθι, γελάσαμε, προβληματιστήκαμε, δακρίσαμε.

Κι όταν η ώρα πέρασε, αποχαιρετιστήκαμε έχοντας αποκτήσει νέους φίλους για να μοιραζόμαστε τις ανησυχίες μας.

Σας ευχαριστούμε πολύ και… «Έσο έτοιμος» για όλα!

Συμμετείχαν οι Παραμυθάδες: Καπατζιάς Τάσος, Κούφτα Γεσθημανή,Ράπτη Αδελαϊδα, Τσίρκας Χρήστος, Τσομπανόπουλος Απόστολος και Χαριζάνη Μαρία!

ΥΓ. Σας ευχαριστούμε και για το αναμνηστικό σας δώρο. Στολίζει ήδη τον χώρο μας!

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Categories: Τα νέα μας | Ετικέτες: ,, | Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.